Pénz- és tőkepiac

A weben erősít jövőre az Aegon biztosító

Tavaly piacra lépett versenytársával ellentétben nem saját direktbiztosítót, de önálló cégként működő online értékesítéssel foglalkozó leányvállalatot alapít jövőre az Aegon Magyarország biztosító – jelentette be Hágában a társaság vezérigazgatója, Zatykó Péter, aki januártól átveszi a teljes hazai Aegon csoport iranyitását.

A magyar vállalatcsoport (biztosító, nyugdíjpénztár, jelzáloghitel-intézet, vagyonkezelő, alapkezelő) stratégiájával kapcsolatban Zatykó Péter elmondta: az elmúlt két évben felvett főirány nem változik, az élet-ágban az egyszeri díjas unit-linked biztosítások területén erősítene a társaság, a nem-élet szegmensben pedig egy új online értékesítési csatorna bevezetése várható 2009-ben.

Belép ugyanis a Magyarországon még gyerekcipőben járó direktpiacra az Aegon, önálló céget alapít, de nem önálló biztosítót - mondta a vezérigazgató.

A külön leányvállalatként működő „direktbiztosító” az Aegon, de saját termékeket is értékesít majd, elsősorban gépjármű, és lakásbiztosításokat. Ami a hazai életbiztosítási piacot illeti, az Aegon az elmúlt két évben kezdett intenzíven mozgolódni a piac húzóerejének számító egyszeri díjas termékekkel, erre a közeljövőben is nagy hangsúlyt fektetne a vállalat, a jelenlegi tendenciák azonban azt mutatják, a jövő élet-ágban is a garantált termékeké, illetve a hagyományos, kockázati életbiztosításoké.

A cégcsoport tervei szerint 2009-2012 között 22 százalék fölötti piaci részesedést szerezne magánpénztári, 17 százalékost az önkéntes pénztári ágban, 15 százalék fölöttit a rendszeres díjas életbiztosításokban, megtartaná piacvezető pozícióját a lakásbiztosítási piacon, és 5 százalékot szerezne a az újonnan folyósított hitelek tekintetében a jelzálog piacon.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek