Hiszékeny idősekre pályáznak – Bírság a Hildnek
Az életjáradéki konstrukció vizsgálata alapján került sor a Hild Zrt. elmarasztalására, továbbá vele szemben bírság kiszabására. A fogyasztókat megcélzó kommunikációs anyagok több esetben arról adtak tájékoztatást, hogy a Hild Zrt. végzi az állagmegőrző karbantartással kapcsolatos munkálatokat, illetve gondoskodik az ingatlan műszaki állapotának megőrzéséről, vállalja a lakás műszaki karbantartását, továbbá, hogy a Hild Zrt. mint az ingatlan tulajdonosa átvállal minden közös költségnek minősülő költséget.
A fogyasztók az alkalmazott kereskedelmi gyakorlat alapján arra következtethettek, hogy minden, a mindennapi életben karbantartásnak minősülő munkálatok költségét, továbbá minden közös költséget átvállalnak.
A vizsgált kereskedelmi kommunikációkban tett ígéret ugyanakkor nem felelt meg a valóságnak. A kereskedelmi gyakorlat alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére, mivel a fogyasztóban nem a valóságnak megfelelő kép alakulhatott ki a Hild Zrt. által kínált szolgáltatás tartalmát illetően. A Hild Zrt. kereskedelmi gyakorlata alkalmas volt továbbá arra is, hogy a fogyasztót olyan ügyleti döntés meghozatalára késztesse, amelyet egyébként nem hozott volna meg.
Az életjáradéki konstrukció a fogyasztóknak olyan, korukból adódóan egyértelműen azonosítható körét célozta meg, amelynek egy jelentős része éppen a korából adódó hiszékenysége révén különösen kiszolgáltatott, s így az őket elérő kereskedelmi kommunikációk alkalmazóinak fokozott körültekintéssel kell eljárniuk.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható


