Ismét népszerű az újrakötés: az autósok 28 százaléka jelenlegi biztosítójánál marad, ott köti olcsóbb díjon újra kötelezőjét. A Groupama tíz új szerződéséből 8 újrakötés, de ez az arány az Allianz esetében is megközelíti a 60 százalékot. 
 
Félidejéhez érkezett a kötelező-kampány, az első hét lendülete pedig továbbra is töretlen. A piacvezető Netrisk.hu biztosítási portálon tavaly a teljes kampány során – tehát december végéig - összesen 163 ezren kötöttek új kötelezőt. Ebből a kampány első két hetére 55 ezer szerződés esett. Az idei kampányban ugyanakkor már az első két hétben 130 ezren váltottak kötelezőt a Netrisk.hu-n, 136 százalékkal többen, mint egy éve. Az átszerződők száma így már e hét közepén túlhaladhatja a tavalyi teljes forgalmat, miközben a java még hátra van. Hiszen a forgalom jellemzően az utolsó napokban a legerőteljesebb. A Netrisk.hu a modellszámítások alapján több mint 300 ezer szerződéskötésre számít saját portálján a kampány végéig. Ez azt jelentheti, hogy az idén már legalább minden harmadik biztosítást váltó autós a Netrisk.hu szolgáltatását veszi majd igénybe. 
 
A biztosítótársaságok között a Netrisk.hu adatai szerint 11 vitt el eddig értékelhető, fél százalékot meghaladó részesedést az új szerződésekből, míg jelentősebb, tíz százalék körüli részesedése hét biztosítónak van jelenleg: a Genertelnek, a Generalinak, az Aegonnak, a Köbének, az Uniqának, a Posta Biztosítónak és az Allianznak. A legtöbb új szerződést továbbra is ez utóbbi, az Allianz viszi el. Az Allianzot új ügyfeleinek több mint fele (51 százalék) annak ellenére választja ki a Netrisk.hu statisztikája szerint, hogy a díjszámítás során talál más, kedvezőbb díjat kínáló biztosítót. Még magasabb ez az arány a Generalinál (74 százalék) és a Groupamánál (83 százalék), míg több más biztosítótársasághoz szinte kizárólag a legkedvezőbb ár miatt szerződnek.
 
Tény ugyanakkor az is, hogy a legjobban teljesítő Allianznál a most megszerzett új szerződéseknek csaknem 60 százaléka újrakötés. Vagyis a legtöbb új kötelezőt olyanok kötik, akik eddig is az Allianz ügyfelei voltak, a szerződés megújításával ugyanakkor jelentősen csökkenthették biztosítási díjukat.
 
A legtöbb biztosítónál lehetőség van a szerződések újrakötésére. Ennek megfelelően a régi-új ügyfelek aránya több társaságnál is jelentős: a Posta új ügyfeleinek 32, a Generalinak 41 százaléka tartozik ebbe a körben. A Groupama Garanciánál ennél is jóval magasabb az arány: csaknem minden nyolcadik új ügyfél a meglévő ügyfélkörből kerül ki.