Pénz- és tőkepiac

Égnek a kárbejelentő a vonalak

Az elmúlt napok komoly viharkárai nyomán valósággal égnek a biztosítók bejelentésre fenntartott vonalai. A nagyobb biztosítók napi több ezer hívást regisztrálnak. Az Aegon Magyarországhoz lakásbiztosítóhoz ötezerötszáz kárbejelentés érkezett, a Generali biztosítónál pedig tegnap óta pedig megduplázódott a kárbejelentések száma.

Ma délelőttig ötezerötszáz bejelentés érkezett az AEGON Magyarország biztosítóhoz az elmúlt három nap felhőszakadásai és viharai, valamint az ezt követő árvizek következtében. A becsült kárérték eléri a félmilliárd forintot, ám a biztosító egymilliárdnál nagyobb kifizetésre számít. A legtöbben a viharok által leginkább sújtott Borsodból jelentkeztek a társaságnál, a bejelentések 10 százaléka érkezett innen, elsősorban Miskolc, Edelény, Sátoraljaújhely-Sárospatak térségéből, valamint a Tolcsva és a Szinva patakok mentén fekvő településekről. A helyszínen lévő szakértők beszámolói szerint jelentős károk keletkeztek, és további bejelentések is várhatók, hiszen itt még a mentéssel vannak elfoglalva az emberek.

A tapasztalatok szerint a káreseményeket követő egy-két napban a károknak a 60 százalékát jelentik be. Borsod megye mellett sokan jeleztek károkat Budapestről és környékéről is. Az AEGON-nál immáron többen jelentkeztek a gépjárművükben keletkező viharkár miatt is: az autók beáztak, fa dőlt rájuk, illetve a jég okozott kárt bennük.

Az AEGON biztosító a hasonló óriáskároknál általában minden ötödik bejelentést telefonon rendez, vagyis a kártérítést külön kárszemle nélkül átutalja ügyfele bankszámlájára. Az AEGON azon településeken megkezdte a kárelőleg kifizetését, ahol a kitelepítésről kellett dönteni. A társaság kárszakértőket csoportosított át az időjárási problémák által különösen érintett térségekbe, így a társaság a szemleköteles károk esetében is tudja tartani a szokásos kárrendezési időt. A kárszakértők a bejelentéstől számított 24 órán belül felveszik a kapcsolatot az ügyféllel, miközben a helyszíni szemle során speciális, érintőképernyős, hordozható számítógépre rögzítik az adatokat, számításokat. A biztosító ezért már a helyszínről el tudja indítani a kárrendezést, vagyis a banki átutalást. A szemlét követően így az ügyfelek a banki átutalási időnek megfelelő átlagosan 4 nap alatt hozzájuthatnak a kártérítéshez.

A károk elhárításához, illetve a további károk megelőzéséhez már a szemle előtt hozzá lehet fogni. A károkat bizonyító maradványokat, törmelékeket meg kell őrizni, illetve fényképet, videó felvételt is elfogad a biztosító a kárbejelentés alapjául.

A Generali Biztosítóhoz ma délelőtt 10 óráig összesen 2280 kárbejelentés érkezett, a becsült kár összege 354 millió forint. A legtöbb kár - összesen 1600 - a vihar miatt keletkezett, 40-et a villám, 640-et a felhőszakadás és árvíz okozott. 

A Generali folyamatosan, több csatornán fogadja a kárbejelentéseket (többek között a személyes ügyfélszolgálatokon és a Generali TeleCenteren keresztül), valamint a 48 órás kárbejelentési kötelezettséget a rendkívüli helyzetre való tekintettel meghosszabbította két hétre, hogy minden ügyfelének legyen ideje a kárrendezésre.  A kisebb, 50 ezer forintot meg nem haladó károk esetében pedig telefonos kárrendezést lehetőséget is biztosít.

vihar Generali biztosító kéresemény aegon magyarország viharkár kárbejelentés
Kapcsolódó cikkek