Április 1-től június 30-ig az európai kártyabirtokosok több mint 1,9 milliárd vásárlási tranzakciót végeztek a MasterCard márkacsaládba tartozó kártyáikkal, beleértve az internetes műveleteket is. 2010. június 30-ig Európa szerte 203 millió MasterCard bankkártyát bocsátottak ki a cég partner bankjai, amely 4 százalékos növekedést jelent 2009 azonos negyedévéhez képest.
MasterCard Europe elnöke, Javier Perez közölte: a növekedés alapját, ahogy eddig is a betéti és előrefizetéses (prepaid) kártyák adják. Lényegesen nőtt betéti kártya kibocsátás a lengyel, török és belga piacon mind a Maestro, mind a betéti MasterCard kártyafajták esetében. A negyedév során a hitelkártya szegmensben is bizonyítást nyert, hogy a megfelelően összeállított kártyaprogramokra van igény.
Globális szinten a cég 31 százalékos profitbővülésről számolt be, a gyengébb amerikai forgalmat a javuló nemzetközi növekedés egyensúlyozta ki. Az eredmény felülmúlta a Wall Street várakozásait, de a rivális Visa 38 százalékos üzemi eredménynövekedése mögött elmarad. Világszerte 10 százalékkal növekedett a hitelkártyahasználat, míg a betéti kártyákat 29 százalékkal gyakrabban vették igénybe.
Az Egyesült Államokban a hitelkártyahasználat 1,5 százalékkal csökkent, míg a betéti kártyákat 1 százalékkal gyakrabban használták. Az amerikaiak egyébként az elmúlt két évben folyamatosan csökkentették hitelkártyás vásárlásaikat, igaz, a most mért arány a legkisebb mérséklődés 2008 harmadik negyedéve óta – jelenti az AP.
Thomas McCrohan, a Janney Capital Markets elemzője úgy látja, a vásárlók óvatossága továbbra is meghatározó, ez látszik az eredményeken, mindamellett nemigen lehet a jelentésből kikövetkeztetni a gazdaság állapotának változását. A szakértő mindenestre úgy vélte, egyelőre semmi nem utal "W" alakú recesszióra.