Az elő két napon reggel fél 8 és 9 között, valamint délután 5 és 7 óra között látogatják a legtöbben azokat a honlapokat, amelyeken biztosítást lehet kötni. Noha ezekben az időpontokban tízszer annyian nézik meg ezeket az internetes helyeket, mint általában, a biztosításokat jellemzően a nyugodalmasabb órákban, este 7 után kötik azok, akik napközben végigfutották az ajánlatokat - derül ki az elemzésből.
Az első két nap adatai azt mutatták, hogy a biztosítót váltók 75 százaléka három cég ajánlata közül választott: az Allianz, Astra, K&H, közel egyenlő arányban osztozott az új kötéseken, 25 százalék pedig 11 másik cég ajánlatát választotta.
A CLB szerint az Astra, mint új szereplője a biztosítási piacnak, igen kedvező ajánlattal igekszik tarolni, az Allianz a 100 százalékos elektronikus kommunikációra, bankkártyás és inkasszós díjfizetésű e-GFB termékével ér el sikereket, a K&H -t pedig a banki világból jól csengő neve is segíti. Az MKB úgy tűnik „megunta”, hogy évek óta csak szemlélője a versenynek, az első két napon a "váltók" csaknem 7 százaléka választotta őket. Ez többek között annak is köszönhető, hogy elsősorban az alkuszokra támaszkodik, alkuszi csatornákon kedvezőbb díjat hirdetett. Viszont a tavalyi nagy nyertes, az Uniqa és az Aegon nem tudja megismételni a sikert, csak kevés kategóriában adnak „nyerő” díjat. Mindez nem véletlen, régi tendencia, hogy azok a biztosítók, amelyek az előző évben „túlnyerték” magukat, a következő évben korrigálnak.
További érdekesség, hogy feltűnően sok volt az első napokban az, aki Suzuki gépkocsijára kötött biztosítást. A kötések mintegy 25 százaléka vonatkozott erre a típusra, második helyen a „Volkswagnesek” és a „Fordosok” állnak 8-8 százalékkal. - nyilatkozta Németh Péter, CLB Alkusz Kft igazgatója.