Pénz- és tőkepiac

Hitelkártyára csábítanak a hazai bankok - Ki mit ajánl?

Megállhat a hazai hitelkártya-piacon a válság kitörése óta megfigyelhető darabszám-visszaesés, amennyiben eredménnyel járnak a karácsonyi ünnepek előtti időszakra időzített banki akciók.

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint pedig rá is férne a növekedés a hazai hitelkártya-piacra, hiszen 2008 és a 2010 első féléve között eltelt időszakban bő félmillióval mérséklődött az itthon forgalomban lévő plasztikok száma, és június végén alig haladta meg az 1,2 milliót.   
A hazai hitelintézeteknél most futó akciók mindegyike – nem meglepő módon – a kártyabirtokosok aktivitásához kötődik, vagyis a felajánlott kedvezményeket többnyire meghatározott mennyiségű költéssel lehet elérni.

A Budapest Banknál értékes nyereményekhez juthat az ügyfél, ha decemberben és januárban is legalább havi 30 ezer forint értékben vásárol hitelkártyájával. Azon 10 ügyfelet, akik a promóció ideje alatt a legtöbb vásárlási tranzakciót hajtják végre, utalvánnyal jutalmazza a hitelintézet, amely wellness hétvégére váltható be a sárvári Hotel Spiritben, 2 személy részére, 2 éjszakára, félpanziós ellátással. Azt a tíz ügyfelet pedig, akik a következő 10 legtöbb vásárlási tranzakciót végezték, új típusú, 8 gigabájtos iPod nano zenelejátszóval ajándékozza meg a bank.

A CIB Banknál most kedvezményesen lehet hitelkártyát igényelni: a bank ugyanis a vásárlás-visszatérítésen felül most a főkártya éves díjának a felét is elengedi. A CIB egyébként 2010 januártól a belföldi vásárlások után 1 százalékot, de negyedévente legfeljebb 5 000 forintot jóváír az aktív kártyahasználóknak, negyedévente legalább 60 ezer forint összegű belföldi vásárlás esetén. Ráadásul, ha az ügyfél CIB Hitelkártyájával külföldön is vásárol, az előbbieken felül a külföldi vásárlások összegének 3 százalékát, de legfeljebb 5 ezer forintot is jóváír a bank a negyedév végén.

Az Erste Bank a SuperShop Hitelkártyát ajánlja most leginkább a potenciális ügyfelek figyelmébe. Ez ugyanis egyesíti a hitelkártya és a törzsvásárlói kártya funkcióit, azaz fizetésre és pontgyűjtésre egyaránt használható. Ha az ügyfél a SuperShop pontgyűjtő partnereinek üzletében vásárol, és az Erste SuperShop Hitelkártyával fizeti vásárlását, akkor minden befejezett 100 forint után – üzemanyag vásárlásánál minden befejezett 1 liter után – 3 pontot kap, mert a bank két pontot ír jóvá.

Az OTP Bank a MasterCard és Maestro kártyáknál tart fenn akciót: az ügyfélnek legalább hét alkalommal kell plasztikjával vásárolnia a promóciós időszak alatt, így megnyerheti a 10 darab, 100 ezer forintnyi nyeremény egyikét.  A Raiffeisen szintén nyereményakciót indított az év végi időszakra időzítve, a legtöbbet vásárló ügyfeleket jutalmazva. A november és január közepe között futó játékban a Raiffeisen Bank által kibocsátott összes lakossági bankkártya (betéti-, hitel- és OKOSkártya) részt vesz, és a 2010-es kártyahasználati szokások alapján az ügyfelek öt különböző kategóriában versenyeznek.

Chipkártyák a CIB-nél is

A CIB Bank 2011-től fokozatosan chippel ellátott bankkártyákat bocsát ki, a nemzetközi kártyatársaságok előírásai alapján – közölte a hitelintézet. A korábban kibocsátott, jelenleg használatban lévő, mágnescsíkkal ellátott bankkártyákat chipes bankkártyákra cseréli le. A chipnek köszönhetően - mutat rá a közlemény - tovább növekszik a kártyahasználat biztonsága és csökken a bankkártyával történő visszaélések lehetősége, hiszen a chip sokkal biztonságosabban képes tárolni az adatokat, mint a mágnescsík.


Hitelkártyák száma (Magyarországon kibocsátott, ezer darab)

Forrás: MNB

2006 1550,6

2007 1691,3

2008 1732,1

2009 1501,7

2010* 1216,4

* első félév végi adat -->

Erste akció Raiffeisen Bank SuperShop hitelkártya Budapest Bank CIB
Kapcsolódó cikkek