BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fogyasztóvédők minden pénzügyi szolgáltatónál

A fogyasztóvédelmi kötelezettségek betartásáért felelős alkalmazottakat kellett az év elején kinevezniük a pénzügyi szolgáltatóknak.

Az új alkalmazottak kötelességei közé tartozik a pénzügyi felügyelettel való kapcsolattartás és a hatóság folyamatos tájékoztatása is.

Február közepéig 526 fogyasztóvédelemért felelős kapcsolattartó kezdte meg munkáját a pénzügyi szolgáltatásokat végző intézményeknél – tájékoztatta a Világgazdaságot Binder István, a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének szóvivője. Kinevezésükre több törvénymódosítás is kötelezi a szolgáltatókat, a felügyelet pedig előírta, hogy január végéig jelentsék be a kapcsolattartók nevét és elérhetőségeit.

Az intézmények mintegy háromnegyede határidőre eleget tett a kötelezettségének, és néhány nap késéssel több piaci szereplő is pótolta a bejelentést. Binder István szerint a mulasztás többnyire csak figyelmetlenség volt. A szóvivő elmondta: a közvetítők feladata, hogy tartsák a kapcsolatot a felügyelettel, és koordinálják az intézményen belüli fogyasztóvédelmi teendőket. Nekik kell kialakítaniuk a panaszkezelés figyelését és gondoskodniuk, hogy az arról készülő beszámolók eljussanak a felügyelethez és a cégek vezető testületeihez.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.