Kiábrándult ügyfelek
Kiábrándultak a pénzügyi szolgáltatókból a hazai ügyfelek – állapítja meg a pénzügyi felügyelet. A szabályozói környezet sok ponton előnyére változott, de több területen is javítaniuk kell jelenlegi gyakorlatukon a szereplőknek.
A pénzügyi válság, illetve a válsággal összefüggő károk következtében jelentősen megnőtt a pénzügyi szektor egyes intézményeiben és szolgáltatásaiban csalódott ügyfelek száma: ez pedig gyengítheti a piacok stabilitását, ezért fokozottan szükséges a bizalom helyreállítása – állapítja meg a pénzügyi felügyelet (PSZÁF) által most először kiadott fogyasztóvédelmi jelentés.
E szerint tavaly fokozott szabályozói aktivitás határozta meg a pénzügyi piacok működésének feltételeit, ezekben a PSZÁF kezdeményező szerepet játszott. A fogyasztók számára kedvező változást jelentett az egyoldalú szerződésmódosítások feltételeinek további szigorítása, valamint a lakosság részére nagy kockázatokat hordozó devizában történő eladósodás jelentős korlátozása.


