Pénz- és tőkepiac

Tartós ügyfélkapcsolatot sürget a bankoknál a PSZÁF

A hazai bankoknak már most erősíteni kell likviditási pozícióikat annak érdekében, hogy megfeleljenek a fokozatosan életbe lépő új bázeli irányelveknek – hívja fel a figyelmet a pénzügyi felügyelet vezetői körlevele. Ez azt is jelenti, hogy sürgősen javítaniuk kell az eszközök és források közötti lejárati összhangon.

Vezetői körlevélben hívta fel a figyelmet a likviditáskezelés, illetve a lejárati összhang javításának szükségességére a hazai hitelintézeteknél Szász Károly, a pénzügyi felügyelet (PSZÁF) elnöke. A dokumentum rámutat: bár a tőkehelyzetre vonatkozó új bázeli irányelv (CRD IV) csak fokozatosan – 2015-ben, illetve 2018-ban – lép hatályba, a bankoknak már most érdemes erőfeszítéseket tenniük likviditási pozícióik javításáért, hiszen a későbbiekben jóval erősebb likviditási mutatószámokat kell produkálniuk.

A PSZÁF szerint a bankok számára jelentősen megkönnyítené a CRD IV-re való felkészülést, ha a lakossági betéteknél tartós ügyfélkapcsolatok kialakítására törekednének. Ez azért lenne jó, mert a hitelintézetnél folyószámlával rendelkező ügyfelek által elhelyezett betétek stabilitása a majdan életbe lépő számítási metódus szerint magasabb, mint azoknál a betéteknél, amelyeknél nem azonosítható szoros kapcsolat az ügyféllel.

Emellett a felügyelet szerint a kis- és közepes vállalati ügyfélkörnél a hitelintézetnek képesnek kell lenni a megfelelő szegmentációra, amely lehetővé teszi, hogy ezt a kliensi kört határozottan elkülönítsék a nagyvállalatoktól, biztosítva ezzel a lakossági ügyfelek szerinti kezelést, és így a nagyvállalati betéteknél magasabb stabilitást.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

CDR IV. PSZÁF ügyfél Bank likviditás forrás hitel lakosság bázel
Kapcsolódó cikkek