Egyszerűbb, gyorsabb vele fizetni, sőt biztonságosabb is – foglalják össze az érintésmentes kártyák előnyeit a szakértők. Egyebek között ez is az oka annak, hogy egyre több fesztiválon újabban már csak ilyen plasztiklapokkal lehet fizetni. „A vásárlási pontokon elhelyezett olvasók segítségével a vásárlási tranzakció két másodperc alatt végbemegy, így lényegesen csökken a sorban állás” – Lévai Gábor, a Sziget Kft. rendezvényein használható Metapay fesztiválkártyákat kibocsátó Meta-MPI Kft. ügyvezető igazgatója. A másik nagy előnye az ilyen utalványkártyaként működő plasztiklapoknak, hogy ha a bulizó fiatal elveszíti, jobban jár, mintha a bukszáját hagyta volna el. Ezekre az utalványkártyákra ugyanis elég annyi pénzt feltölteni, amennyit az eseményen el szeretne költeni, így ha illetéktelen kezekbe kerül a kártya, nem férnek hozzá a bankszámlájához, másrészt az elveszített kártyákat le is lehet tiltani.
Több cég is foglalkozik ilyen kártyák gyártásával. Az egyik a MasterCard az úgynevezett PayPass technológiával, amelyet hagyományos bankkártyákba, de akár órákba is képes beépíteni. Az ő termékük fesztiválkártyaként a Coke Clubon és a Budapesti Pálinkafesztiválon mutatkozott be, ahol a vendégek az OTP Bank által kibocsátott Maestro paypassos kártyákkal rendezhették a számláikat. Az EFOTT-on szintén ott volt a PayPass, a szolnoki rendezvényen a Takarékbank karórába épített „bankkártyájával” fizethettek a látogatók.
A legnagyobb hazai fesztiválokat azonban egy kisebb magyar cég, a már említett Meta-MPI látja el olyan kártyákkal, amelyek mögött nincs banki háttér. Ennek annyi hátránya van, hogy utóbbi cég kártyái a rendezvények után már nem használhatóak, míg a pálinkafesztiválos OTP-s kártyát, aki akarta, aktiválhatta, és hagyományos bankkártyaként használhatta tovább. Ehhez egyébként – közölték az OTP-nél – nem volt szükség arra, hogy az ügyfél számlát nyisson a banknál.
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.