Ezt igazolták a több mint egy éves tesztelés tapasztalatai, amelynek során a csuklós és a szóló buszok több 10 ezer kilométert tettek meg - mondta az idén várhatóan 6,5 milliárd forintot meghaladó árbevételre számító cégcsoport kereskedelmi igazgatója az MTI-nek kedden.
Stemler József ismertetése szerint törekvésük, hogy a Volán társaságok után a budapesti közösségi közlekedésben is megjelenhessenek magyar gyártmányú autóbuszaikkal. A városi-elővárosi autóbusz kategóriában a Credo Citadell 19 típusú csuklós autóbusz kapta az Év haszongépjárműve címet a Magyarországon megjelenő Camion Truck & Bus Magazin című szaklap 2011. évi közönségszavazásán.
A Credo Citadell 19-et a Szombath Imre főkonstruktőr vezette magyar mérnökcsoport fejlesztette ki. Az alacsony padlós autóbuszt az Euró-5-ös normánál szigorúbb, EEV emissziós szabványokat teljesítő Fiat FPT dízelmotorral szerelték fel. A külföldi főegységek ellenére az autóbuszok komponenseinek több mint a fele magyar termék.
A cégcsoport a sorozatgyártásra készen áll, mosonmagyaróvári új autóbuszgyárában egy műszakban évi 500 busz is készülhet. Az idén azonban várhatóan száznál kevesebb buszt gyártanak, míg tavaly 120 jármű megrendelésnek tettek eleget.