BUX 41,779.48
+0.74%
BUMIX 3,950.99
+1.32%
CETOP20 1,976.81
+0.33%
OTP 9,904
-3.75%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
+1.14%
-0.61%
ZWACK 17,050
0.00%
0.00%
ANY 1,620
+1.25%
RABA 1,180
+2.16%
-4.29%
-0.24%
+6.16%
-0.92%
OPUS 188.8
+2.61%
+11.11%
-0.74%
0.00%
+2.74%
OTT1 149.2
0.00%
+3.54%
MOL 2,700
-0.59%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
-9.09%
+0.40%
EHEP 1,590
+4.95%
0.00%
+0.64%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.20%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
-0.47%
0.00%
+1.48%
+5.71%
+4.38%
+2.48%
GOPD 12,700
0.00%
OXOTH 3,740
0.00%
+4.09%
NAP 1,190
+1.54%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

A bankok közül az OTP, a biztosítók közül a Generali a mumus

Közzétette a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete a harmadik negyedévi fogyasztói panaszstatisztikáit. Az ügyfelek egyre elégedettebbnek tűnnek, az adott időszakban kevesebben panaszkodtak, mint az előző negyedévben, és feleannyian sem, mint egy évvel korábban.

 Mindössze 1610 panasz érkezett a PSZÁF-hoz a harmadik negyedévben a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatban, ez alig 40 százaléka az egy évvel korábbinak, és az előző negyedévhez képest is csökkenést tapasztalt a hatóság. Az éves szintű drámai csökkenés legfőbb oka, hogy a pénztári szektorra érkező panaszok száma beállt a korábban szokásos szintre, néhány tucatra. Tavaly a reálhozam-osztás idején több mint 2200 panasz futott be erre a szektorra vonatkozóan.

Az idei harmadik negyedben a legtöbb panasz a pénzpiac szereplőire érkezett, több mint 1000 beadványt nyújtotta be. A második legtöbb kifogás a biztosítókkal kapcsolatban került a PSZÁF-hoz, 384 darab, de összességében véve mindkét szektorra beérkező reklamációk száma csökkent a második negyedévhez képest. A pénzpiacon belül a bankokra 804 panasz érkezett, a pénzügyi vállalkozásokra – amelyek piaci súlya lényegesen kisebb – 225-en panaszkodtak. A legtöbb reklamáció a hitelezéssel kapcsolatos, ez teszi ki a szektorra érkező panaszok csaknem háromnegyedét. Az első helyen a deviza lakás- és jelzáloghitelek állnak, de az autó- és személyi hitelekre is százas nagyságrendben érkezik panasz. A legtöbb ügyfélnek az elszámolásokkal kapcsolatban vannak kifogásai, se a tájékoztatás hiányossága vagy a szolgáltatás minősége is gyakori panasz.

A szolgáltatók közül az OTP-re érkezett a legtöbb panasz, 176 darab, de a panaszok száma arányaiban véve kisebb volt, mint a hitelintézet piaci részesedése. Rosszul szerepelt viszont a statisztikában az Axa Bank, amelyre 77 panasz érkezett, ez a kifogások csaknem 9 százalékát jelenti, holott a hitelintézet piaci részesedése alig haladja meg az 1 százalékot.

A biztosítási piacon kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és a lakásbiztosítás viszi a prímet a panaszokat illetően. Ennek vélhetően az is az oka, hogy ezekből van a legtöbb szerződés. A vezető panaszok a kárigény elutasítása, ezt követi a túl kicsi biztosítási összeg. A legtöbb panasz a Generalira érkezett, 57 darab, a második helyen a Groupama Garancia áll 51 reklamációval. A piacvezető Allianz csak a harmadik helyen áll 35 kifogással. Piaci részesedéséhez képest viszonylag sok panasz érkezik az MKB-ra és a KÖBE-re.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek