BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kutatás: egy hónapig sem bírjuk anyagilag, ha kirúgnak

Minden ötödik magyar felnőtt csupán egy hétig, míg további 41 százalék egy hónapig tudná eltartani családját tartalékaiból, ha elveszítené állását – derült ki a Generali 1000 fős reprezentatív kutatásából. További problémákat okozhat A munka törvénykönyvének közelmúltbeli változása is, melynek értelmében jelentősen kiszélesedett a munkavállalók kártérítési felelősségének köre, a felmérés alapján azonban a legtöbben nincsenek tisztában ennek pontos mértékével.

Jövedelmük hirtelen kiesése már rövidtávon is kilátástalan anyagi helyzetbe hozná a magyar munkavállalók többségét. A Generali friss felmérésében választ adók húsz százaléka legfeljebb egy hétig tudná fenntartani magát és családját, amennyiben valamilyen okból hirtelen elveszítené állását. A legtöbben – 41 százalék – pedig maximum egy hónapig tudnák finanszírozni életüket, és a válaszadók mindössze 9 százaléka tudna megélni tartalékaiból egy évig.

A kutatásból az is kiderült, hogy a nők és a községekben élők különösen kiszolgáltatott helyzetben vannak, hiszen mindkét csoportban 25 százalék azok aránya, akik csak néhány napra elegendő félretett pénzzel rendelkeznek.

Növelheti a munkavállalók anyagi terheit az is, hogy A munka törvénykönyvének legutóbbi módosítása után a korábbi szabályozáshoz képest jelentősen megnőtt kártérítési felelősségük.

A Generali kutatásának eredményei szerint a munkavállalók 84 százaléka nincs pontosan tisztában ennek mértékével, pedig már enyhe gondatlanság esetében is komoly bajba kerülhet. A jelenleg érvényes szabályozás értelmében ugyanis a munkáltató ilyen esetben négyhavi távolléti díjat követelhet beosztottjától, de ha a helyi kollektív szerződés úgy szabályozza, a kártérítés mértéke akár a nyolc havi távolléti díjat is elérheti. A Generali Juris jogvédelmi biztosítás más hétköznapi vitás helyzetek mellett segítséget jelent a munkavállalóknak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.