Az az elgondolás viszont kifejezetten ügyfélbarátnak tűnik, hogy az összetett, egyedi ügyféligényeket kielégítő biztosítási termékeknél a jegybank elengedhetetlennek tartja az internetes mellett a szóbeli tájékoztatást is. Olyankor is fel kell hívni az ügyfelet, ha a kidobott ajánlatnál lényegesen drágábbat választott, vagy valamilyen különleges vagyontárgyat szeretett volna biztosíttatni. Az életbiztosításoknál, ezen belül a unit linked konstrukcióknál is indokolt az alaposabb és óvatos szakmai becsléseket elváró tájékoztatás. Az ajánlás szerint a teljes költségmutatókat (TKM) is közölni kell az összehasonlító felületeken, a nyugdíjbiztosításoknál pedig jelezni kell, az adott termék költségei beleférnek-e az MNB által javasolt sávba.
Kisebb pontatlanságok
Csak kisebb szabálytalanságokat talált az MNB a biztosítók naptári évfordulós kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási díjhirdetéseinek átvizsgálása során. A jegybank határozatban kötelezte az MKB Általános Biztosító Zrt.-t díjtarifája egy pontjának újbóli meghirdetésére. A mostani díjtarifa alapján ugyanis nem állapítható meg egyértelműen az egyedi szerződés díja.