A cégek legfontosabb elvárása hosszú idő óta a banki partner kapcsán a megbízhatóság, a magas szakmai színvonal, az ügyfélközpontúság, a hatékonyság, valamint a kedvező ár–érték-arány – a megkérdezett vezetők több mint 90 százaléka ezt a négy szempontot sorolta fel elsőként a CIB Bank nagyvállalatokat vizsgáló kutatásában. A könnyű elérhetőség szintén sokaknak fontos, a testre szabott termékkínálatot 79 százalékuk, a jó hírnevet, presztízst 72 százalék tartja fontosnak. A bankválasztás során tízből hét nagyvállalat fokozottan figyelembe veszi a pénzintézetek minősítését – a negatív minősítés vagy a rossz hírnév többnyire kizáró ok. A felmérés eredménye szerint viszont a piaci versenytársak közül azok a bankok tudnak kitűnni, amelyek stratégiai tanácsadóként jelennek meg a nagyvállalat mellett, hiszen ez a szerep még mindig unikálisnak számít a hazai pénzügyi piacon.
A nagyvállalatok pénzügyi vezetőinek általában jók a tapasztalatai a banki ügyintézés során. Ezek a társaságok jellemzően két-három pénzintézettel állnak kapcsolatban, csak egyharmaduknál van egyetlen számlavezető. A kutatás során kiderült: sokszor az anyavállalat előírásai miatt van erre szükség, és a többség megfelelőnek tartja a jelenlegi bankkapcsolatok számát, csak egytizedük dolgozna a mainál kevesebb pénzintézettel, jellemzően takarékossági okokból. „A kutatás megerősített minket azokban a stratégiai üzleti irányvonalakban, amelyekben gondolkozunk. Ha az alapvető nagyvállalati elvárásoknak megfelel a banki partner, akkor ezenfelül komoly hozzáadott érték lehet az olyan tanácsadó, akiben megvan a stratégiai szemlélet és az ehhez szükséges tudás, tapasztalat” – mondta Szabó István, a CIB Bank vállalati üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese. Egyébként éppen a legmagasabb árbevételű vállalatok körében jelenik meg inkább, hogy stratégiai partnert látnak a bankokban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.