Magyarországon az idén a kibocsátott számlák 77 százalékát az ügyfelek időben kiegyenlítik az előző évi 74 százalékkal szemben, és jobb a mutató a kelet-európai átlagos 75 százaléknál is - derül ki egy 13 európai országban 2600 pénzügyi szakértő megkérdezésével készült felmérésből.
A fizetési határidők 31 napra csökkentek a magyar piacon az előző évi 37 napról, és kevesebb a 36 napos kelet-európai átlagnál is, ami többnyire Polgári Törvénykönyv (Ptk) közelmúltban történt változásának tudható be - hívta fel a figyelmet Somodi Bernadett, az EOS Magyarország értékesítési vezetője.
A vállalati szektor szereplői a késedelmes fizetések és nemfizetések okaként a tavalyi adatokhoz hasonlóan leginkább a likviditási problémákat, illetve saját ügyfeleik nemfizetését jelölték meg, míg a magánszemélyek az eladósodottságra, a fizetésképtelenségre és a munkanélküliségre hivatkoznak leggyakrabban.
Thummerer Péter, a cég ügyvezetője szerint a kutatás arra is rámutat: nőtt a magyar vállalatok stabilitás-érzete, mivel idén mindössze a válaszadók 6 százaléka érezte azt, hogy egy-egy kifizetetlen számla a cég létét fenyegeti, a tavaly mért 13 százalékhoz képest, hasonló trendek látható Kelet-Európában is, ahol ez a mutató 17 százalékról 8 százalékra esett.
Kérdésre válaszolva Thummerer Péter úgy vélte, a követeléskezelés piaca Magyarországon stagnálni fog, fejlődési potenciál a kkv-szektor követeléseinek behajtásánál látszik.