Mesébe illő eredményt tett közzé az Alibaba
A kínai e-kereskedelmi óriás az első negyedévben forgalmát 60 százalékkal 5,6 milliárd dollárra, adózott eredményét pedig 85 százalékkal 1,4 milliárd dollárra növelte az egy évvel korábbihoz képest. Ami a márciussal zárult teljes üzleti évet illeti, a bevételt 56 százalékkal 23 milliárd dollárra, a profitot 35 százalékkal 8,4 milliárd dollárra húzták fel.
A hagyományos e-kereskedelmi üzletág 19 milliárdos forgalma mellett gyorsan nő a digitálismédia- és szórakoztatóipari ág (2,1 milliárd dollár), s a felhőszolgáltatásokból származó bevétel is az egymilliárdot közelíti. A létszámát egy év alatt tíz százalékkal 50 ezresre bővítő Alibaba bevételeinek 57 százaléka már a mobil eszközökön lebonyolított ügyletekből származik.


