Pénz- és tőkepiac

Eddig 400 millió forintot hoztak a világbajnoki selejtezők

A kiadások a teljes jegyár mellett is elviszik mérkőzésenként a bevétel 50-60 százalékát, Svájc fogadása volt a csúcspont.

A 2018-as oroszországi labdarúgó-világbajnokság már lebonyolított négy hazai selejtező mérkőzésén mintegy 400 millió forintos jegybevételre tett szert a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ) – tudta meg a Világgazdaság. Ez a szám úgy jött ki, hogy a kivétel nélkül a – több mint 20 ezer nézőt befogadó – Groupama Arénában rendezett találkozók közül a tavaly októberi, Svájc elleni (2-3) telt ház körülbelül 140 millió forintot jelenthetett a kasszában, majd 2016 novemberében Andorra fogadása (4-0) mintegy 120 milliós tétel volt a bevételi oldalon. A június 9-én, Andorra la Vellában elszenvedett 1-0-s vereség után az MLSZ úgy döntött, hogy a válogatott hátralévő vb-selejtezőire egységesen 1000 forintért vásárolhatnak nézőtéri jegyeket a szurkolók. A számítást nehezítik az előzetesen megváltott bérletek, illetve a VIP-szektor változatlan árai, de ezeket is belekalkulálva a múlt csütörtöki, Lettország elleni siker (3-1), illetve a vasárnapi, Portugáliával szemben elszenvedett vereség (0-1) 60, illetve 80 millió forintos bevételt hozhatott a konyhára.

Forrás: MW | Fotós: Földi D. Attila

A bevételi számokat azonban nem értelmezhetjük a Magyar Labdarúgó Szövetség nyereségeként, hiszen egy-egy vb-selejtezőn a kiadási oldal is jelentős tétel. Alkalmanként 60-80 millió forintot emészthet fel a rendezés költsége, vagyis ez a teljes jegyárakkal számolva is elviszi a bevétel legalább 50-60 százalékát, a magyar–lett és a magyar–portugál összecsapás pedig nullszaldó körül alakulhatott. Sipos Jenő, az MLSZ szóvivője arról tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy ebben az összegben ugyanúgy benne van a stadion bérlése, a csapat szállítása, ellátása, mint a helyszínen az orvosok, a mentők vagy épp a biztonsági szolgálat fenntartása, a kapuk mögött kifeszített gyulladás- és tűzbiztos védőháló felszerelése, a marketing- és médiakiadások. A szóvivő lapunknak hangsúlyozta: az Andorra elleni vereség után nem pénzügyi, hanem erkölcsi és érzelmi kérdés volt az árleszállítás, hiszen az a kudarc mindenkinek fájt, de e kárpótlás kijárt a szurkolóknak, akiknek köszönhetően évek óta magas nézőszám és kiváló hangulat jellemzi a magyar válogatott mérkőzéseit.

Svájc világbajnoki selejtező jegyeladás
Kapcsolódó cikkek