Pénz- és tőkepiac

A Lufthansa és az EasyJet viheti az Air Berlint

A Lufthansa és az EasyJet ajánlata maradt versenyben az Air Berlin légi közlekedési ágazatáért folytatott harcban – írja sajtóközleményében a csődbe ment légitársaság.

A Lufthansa és az EasyJet ajánlata maradt versenyben az Air Berlin légi közlekedési ágazatáért folytatott harcban – írja sajtóközleményében a csődbe ment légitársaság. A két céggel október 12-ig tárgyal a részletekről az Air Berlin. A Lufthansa vezérigazgatója, Carsten Spohr korábban elmondta: az Air Berlintől már eddig is személyzettel együtt lízingelt 38 repülőgépre mindenképp igényt tartanának, ezeken kívül 20-40 rövid távolságon használt repülőgépre nyújtottak be ajánlatot. Ez közel a maximum, amennyit az érvényben lévő versenyjogi szabályok megszegése nélkül átvehet a cég az Air Berlintől. Az Air Berlin 8 ezer alkalmazottjából 3 ezernek biztosítanának munkát. A Bild am Sonntag információi szerint a Lufthansa 200 millió eurót fizetne az Air Berlinért, és hajlandó további 100 millió eurót arra fordítani, hogy a bajba jutott társaság működőképes maradjon a teljes átvételig, azaz amíg a német, illetve az európai hatóságok is áldásukat adják a tranzakcióra. Az EasyJet nem nyilatkozott ennyire részletesen az ajánlatáról, csupán annyit lehet tudni, hogy a brit légitársaságot is a rövid távú járatok érdeklik.

Az Air Berlin árfolyama a hírre a pénteki nyitás után emelkedni kezdett, ám később ismét visszatértek az eladók a piacra, zárásra 6,75 százalékra hízott a veszteség. Az év eleje óta az Air Berlin-részvények több mint 25, éves alapon pedig 36,4 százalékot veszítettek értékükből.

Az Air Berlin nem döntött még a légijármű-karbantartói egységének sorsáról, a 850 alkalmazottnak munkát részlegre október 6-ig várja az ajánlatokat. Hosszú távú flottájának jövője is kérdéses, mi­után az EasyJet nem is használ ilyen gépeket, és a Lufthansa sem érdeklődik irántuk.

Az Air Berlin augusztusban jelentett csődöt, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, hogy nem támogatja tovább anyagilag a második legnagyobb német légitársaságot. A német cégnek a kormány 150 millió eurós áthidaló kölcsönt adott annak érdekében, hogy a következő három hónapban, a felvásárlási tárgyalások során ne kelljen leállítani a működést. Ennek ellenére szeptember közepén a légitársaság több járat törlésére kényszerült a tömegesen beteget jelentő pilóták miatt.

Etihad Airways Lufthansa Air Berlin Easyjet
Kapcsolódó cikkek