BUX 43,099.47
+0.28%
BUMIX 3,809.92
-0.08%
CETOP20 1,820.32
+0.18%
OTP 9,216
+2.51%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-1.43%
+3.69%
ZWACK 17,350
-0.29%
0.00%
ANY 1,540
-0.96%
RABA 1,170
+2.63%
-0.98%
+2.19%
+1.35%
0.00%
OPUS 151.8
+1.20%
+5.26%
-0.26%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
-0.45%
MOL 2,810
-1.82%
-0.52%
ALTEO 3,000
0.00%
0.00%
-0.22%
0.00%
0.00%
-1.07%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.17%
0.00%
0.00%
SunDell 45,600
0.00%
+1.01%
0.00%
-0.52%
-9.40%
-1.11%
-1.33%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,280
-6.29%
0.00%
NAP 1,230
0.00%
0.00%
-5.35%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

A Lufthansa és az EasyJet viheti az Air Berlint

A Lufthansa és az EasyJet ajánlata maradt versenyben az Air Berlin légi közlekedési ágazatáért folytatott harcban – írja sajtóközleményében a csődbe ment légitársaság.

A Lufthansa és az EasyJet ajánlata maradt versenyben az Air Berlin légi közlekedési ágazatáért folytatott harcban – írja sajtóközleményében a csődbe ment légitársaság. A két céggel október 12-ig tárgyal a részletekről az Air Berlin. A Lufthansa vezérigazgatója, Carsten Spohr korábban elmondta: az Air Berlintől már eddig is személyzettel együtt lízingelt 38 repülőgépre mindenképp igényt tartanának, ezeken kívül 20-40 rövid távolságon használt repülőgépre nyújtottak be ajánlatot. Ez közel a maximum, amennyit az érvényben lévő versenyjogi szabályok megszegése nélkül átvehet a cég az Air Berlintől. Az Air Berlin 8 ezer alkalmazottjából 3 ezernek biztosítanának munkát. A Bild am Sonntag információi szerint a Lufthansa 200 millió eurót fizetne az Air Berlinért, és hajlandó további 100 millió eurót arra fordítani, hogy a bajba jutott társaság működőképes maradjon a teljes átvételig, azaz amíg a német, illetve az európai hatóságok is áldásukat adják a tranzakcióra. Az EasyJet nem nyilatkozott ennyire részletesen az ajánlatáról, csupán annyit lehet tudni, hogy a brit légitársaságot is a rövid távú járatok érdeklik.

Az Air Berlin árfolyama a hírre a pénteki nyitás után emelkedni kezdett, ám később ismét visszatértek az eladók a piacra, zárásra 6,75 százalékra hízott a veszteség. Az év eleje óta az Air Berlin-részvények több mint 25, éves alapon pedig 36,4 százalékot veszítettek értékükből.

Az Air Berlin nem döntött még a légijármű-karbantartói egységének sorsáról, a 850 alkalmazottnak munkát adó részlegre október 6-ig várja az ajánlatokat. Hosszú távú flottájának jövője is kérdéses, mi­után az EasyJet nem is használ ilyen gépeket, és a Lufthansa sem érdeklődik irántuk.

Az Air Berlin augusztusban jelentett csődöt, miután fő részvényese, az Etihad Airways úgy döntött, hogy nem támogatja tovább anyagilag a második legnagyobb német légitársaságot. A német cégnek a kormány 150 millió eurós áthidaló kölcsönt adott annak érdekében, hogy a következő három hónapban, a felvásárlási tárgyalások során ne kelljen leállítani a működést. Ennek ellenére szeptember közepén a légitársaság több járat törlésére kényszerült a tömegesen beteget jelentő pilóták miatt.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek