Pénz- és tőkepiac

Észvesztő tempót diktál a Wal-Mart

Az Amazon nyomába eredt a Wal-Mart, amely a harmadik negyedévben 50 százalékkal növelte internetes eladásait.

Immár 13. egymást követő negyedévben tudta növelni forgalmát a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca, az amerikai Wal-Mart Stores. A teljes bevétel 123,2 milliárd dollár lett. A legalább egy éve üzemelő amerikai áruházaik forgalma – az üzemanyag értékesítést nem számítva – 2,7 százalékkal bővült, az október 31.-ével zárult negyedévben, míg a piaci konszenzus 1,7 százalékos pluszról szólt.

Az egy részvényre eső kiigazított nyereség (EPS) a várakozásokat 3 centtel meghaladva egy dollárra nőtt. A Wal-Mart pénzt és energiát nem kímélve fejleszti online kínálatát, hogy faragjon az e területen piacvezető Amazonnal szemben fennálló versenyhátrányán. Ennek látványos eredménye most is megmutatkozott: az internetről rendelt árucikkeik forgalma 50 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, jóllehet az előző negyedévben ennél is magasabb, 60 százalékos pluszt mértek a láncnál.

Ilyen gyors bővülést egyik riválisa sem tudott felmutatni – írja a Reuters. A Wal-Mart még a hurrikánok pusztításából is hasznot tudott húzni, ez a tényező is segítette az eladásait. Kedden a Home Depot barkácsáruházlánc is hasonló folyamatról számolt be gyorsjelentésében. Azért nem minden adat csalt örömkönnyeket a részvényesek szemébe.

A negyedéves üzemi eredmény például 6,9 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól, de a 4,76 milliárd dolláros adat így is sem lebecsülendő. Az üzemi marzs 4,4 százalékról 3,9 százalékra zsugorodott, ám ennek hátterében kereskedelmi stratégia változásához kötődő költségek emelkedése húzódik meg, valamint az, hogy az egyre élénkebb piaci verseny miatt az árakból is engedniük kellett.

A piac hálásan fogadta a vártnál kedvezőbb gyorsjelentést, az árfolyam a szerdai 89,9 dolláros záróárhoz képest 3,5 százalékkal 93 dollár fölé erősödött a New York-i nyitásra. Ezzel együtt az idén már 30 százalékkal ment feljebb a kiskereskedelmi óriás árfolyama. A Wal-Mart csütörtöki erősödésében azt is közrejátszott, hogy a vezetés megemelte az üzleti évre vonatkozó profitelőrejelzését: a kiigazított EPS-t a korábbi 4,30-4,40 dolláros sávból a 4,38-4,46 dolláros sávba lőtte át.

Wal-Mart kiskereskedelem
Kapcsolódó cikkek