Pénz- és tőkepiac

Minden eddiginél több Porsche fogyott tavaly

A Porsche AG a múlt évben világszerte összesen több, mint 246 ezer gépjárművet szállított ki ügyfelei részére, ami azt jelenti, hogy a stuttgarti sportautógyártó a 2016-os rekordértéket is 4 százalékkal túlteljesítette.

A Porsche AG a múlt évben világszerte összesen több, mint 246 ezer gépjárművet szállított ki ügyfelei részére, ami azt jelenti, hogy a stuttgarti sportautógyártó a 2016-os rekordértéket is 4 százalékkal túlteljesítette. A sikerben jelentős szerep jutott az új Panamera modellnek, amelyből kereken 28 ezer talált gazdára, 83 százalékkal túlszárnyalva a 2016-os Panamera eladásokat.

Az új Panamera hibridváltozatai különösen nagy népszerűségnek örvendenek ügyfeleink körében. A sorozat csúcsmodellje, a Turbo S E-Hybrid kivitel például új mércét állított fel kategóriájában a teljesítmény és a hatékonyság tekintetében

- mondta Detlev von Platen. Porsche AG értékesítési és marketing vezetője.

A Panamera mellett a 718 sorozat tagjai is jelentős mértékben túlszárnyalták a 2016-os értékesítési eredményeket. Összesen bő 25 ezer középmotoros sportautó talált gazdára, ami 6 százalékos emelkedésnek felel meg. A 911-es sikere pedig töretlen: 2017-ben is több, mint 32 ezret sikerült világszerte értékesíteni a sportautó-ikonból. A Macan a legnagyobb példányszámban eladott Porsche modell volt, a bő 97 ezer kiszállított példány két százalékkal meghaladta a szintén nagyon erős 2016-os szintet.

Országos lebontásban a legnagyobb felvevőpiac továbbra is Kína:

tavaly a kínai értékesítés meghaladta a 71 ezer autót, ami 10 százalékos fejlődést jelent 2016-hoz képest.

Az Egyesült Államokban és Európában a Porsche eladásai 2-2 százalékkal emelkedtek. A gyártó hazai piacán, vagyis Németországban 28317 Porsche talált gazdára, ami egy hajszálnyival elmarad a 2016-os eredménytől.

“Két, stratégiailag rendkívül fontos országban, az Egyesült Államokban és Kínában 2018-ban történik meg a vadonatúj Cayenne modell bevezetése, amelytől további növekedést várunk”, mondta Detlev von Platen, majd hozzátette: “Mindezektől függetlenül a márka exkluzivitásának megtartása a jövőben is kiemelt prioritást élvez számunkra.” A Porsche idei évre kitűzött fő üzleti célja, hogy a nagyon erős 2017-es eredményeket sikerüljön szinten tartani, stabilizálni.

Porshe eredmények
Kapcsolódó cikkek