A Peugeot csoportra (PSA) a tavaly az amerikai General Motorstól megvásárolt Opel és Vauxhall márkákkal megörökölt veszteség sem hatott: a franciák eladásai így is rekordot döntöttek, ahogy a nyereség is történelmi magasságba emelkedett. A Citroent és a DS márkát is magáénak tudó konszern adózott nyeresége 11,5 százalékkal 1,93 milliárd euróra, eladásai pedig 20,7 százalékkal 65,21 milliárd euróra ugrottak.
Az üzemi eredmény a negyedével, 3,99 milliárd euróra nőtt – ez már tartalmazta az év utolsó öt hónapjában az Opel és a Vauxhall által „termelt” 157 milliós mínuszt. A PSA valamennyi soron verte a Reuters elemzői konszenzusát, amely 64,68 milliárd eurós forgalmat, 3,53 milliárdos üzemi és 1,90 milliárdos adózott eredményt vetített előre.
Az üzemi marzs viszont csoportszinten 6-ról 5,9 százalékra zsugorodott, ezen Jean-Baptiste de Chatillon pénzügyi vezérigazgató-helyettes szerint mindenképp javítaniuk kell, hiszen a franciák az Opel és a Vauxhall nélkül 7,3 százalékos marzsot értek el tavaly. Carlos Tavares vezérigazgató a CNBC-nek elmondta: az idei év nagy kérdése az lesz, hogy a veszteséges Opelnél a novemberben ismertetett átalakítási folyamat mennyire lesz eredményes. Az első számok Tavares szerint biztatók, igaz, még sokat kell tenni azért, hogy a –2,5 százalékos üzemi marzs pozitívba forduljon. A cél 2020-ra a 2 százalékos marzs elérése a német autógyártónál. A Peugeot meglepetést okozó számaira 6 százalékos emelkedéssel reagált az árfolyam a párizsi tőzsdén. A vezetés a 2016-os év 48 centes osztaléka után az 53 centes kifizetésre tesz majd javaslatot az autógyártó közgyűlésének.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.