BUX 39,331.33
+0.23%
BUMIX 3,707.69
-0.12%
CETOP20 1,801.38
-1.53%
OTP 8,390
-0.38%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-0.94%
-0.88%
+0.20%
ZWACK 18,550
0.00%
-0.55%
ANY 1,585
+0.96%
RABA 1,100
+0.46%
0.00%
+0.62%
0.00%
0.00%
+0.12%
-1.40%
-1.80%
0.00%
+1.61%
OTT1 149.2
0.00%
-2.70%
MOL 2,912
-0.21%
-1.28%
ALTEO 2,360
-0.42%
-2.63%
+1.13%
EHEP 1,030
-8.85%
0.00%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.74%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-0.26%
0.00%
+2.46%
0.00%
+3.94%
-0.60%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
0.00%
NAP 1,240
+0.16%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Egyre nő az utasszám

Érdemben növelték utasaik számát a fapados légitársaságok. A szakértők szerint jók a Wizz Air növekedési kilátásai.

A Wizz Air utasainak száma márciusban 2,48 millióra emel­kedett, éves alapon 25 százalékos volt a növekedés. A kihasználtságot 1,1 százalékponttal 91,5 százalékra növelte a magyar hátterű fapados légitársaság. Az elmúlt egy évben az úgynevezett gördülő utasszám 29,6 millió volt, ez 24,7 százalékos növekedés.

A Ryanairnél az utasok száma 6 százalékkal 10 millióra bővült, a kihasználtsági mutató a tavalyi 94 százalékról 95 százalékra emelkedett. Az egyéves gördülő utasszám 9 százalékkal 130,3 millióra bővült.

Forrás: Shutterstock

Az EasyJetnél 3,4 százalékkal 6,55 millióra emelkedett az utasszám az elmúlt hónapban, míg a kihasználtság 0,7 százalékponttal 93,4 százalékra. Az elmúlt 12 hónapban 82,48 millióan utaztak az EasyJet járatain, ez 8,6 százalékkal több, mint a megelőző egyéves időszakban.

A Norwegian 15 százalékkal, 2,82 millióra növelte utasszámát márciusban az egy évvel korábbihoz képest, a kihasználtság pedig 2,6 százalékponttal 86,7 százalékra nőtt. A gördülő utasszám 13 százalékkal, 33,98 millióra bővült.

A szektor általános növekedése és azon belül a Wizz Air jó számai nagyon pozitív hírek. Az egész szektor jó számot produkált, és a kilátások is jók. A légitársaság szempontjából az a fő kérdés, hogy az egyes cégek számai miként teljesítenének akkor, ha az európai gazdasági növekedés elmaradna a várakozásoktól. Egyelőre nem kell ettől tartani, a cégek növekedése előtt van még tér

– mondta lapunknak Tunkli Dániel, a Concorde Értékpapír Zrt. vezető elemzője. „Az idei 8 százaléknál nagyobb mínuszt érdemes vételre kihasználni. Az elmúlt egy évben 98 százalékkal emelkedett a Wizz Air árfolyama, ezért az idei csökkenés korrekciónak is betudható. A csökkenésben és a versenytársakhoz képest alacsony 6,7-es EV/EBITDA, azaz cégérték/eredményesség mutatóban az is szerepet játszik, hogy a négy nagy európai fapados közül a Wizz Air a legkisebb.

A teljes cikket a Világgazdaság keddi számában olvashatja

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek