Pénz- és tőkepiac

Egyre trendibb az online ügyintézés

A biztosítással rendelkező magyarok többségét zavarják a személyes ügyintézéssel együtt járó kellemetlenségek, ezért egyre többen értékelik a digitalizáció és az online ügyintézés nyújtotta előnyöket – derül ki a CIG Pannónia friss felméréséből.

A magyar lakosság 60 százaléka rendelkezik valamilyen biztosítással a CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. által készített reprezentatív kutatás szerint. A biztosítás jelentőségét az életkor előrehaladtával egyre többen ismerik fel: míg a fiatalok között alig 40 százalék a biztosítottak aránya, addig az 50 év felettiek körében ez az arány közel 80 százalék.

Emellett a diplomások, a magasabb jövedelműek és a Budapesten élők kötnek inkább jellemzően biztosítást.

A biztosítással rendelkezők szempontjából kiegyenlített a nemek aránya; csak kicsivel nagyobb hányaduk (52 százalék) férfi, mint nő (48 százalék) a CIG Pannónia felmérése szerint.

Fotó: AFP

Amiben viszont férfiak és nők egyetértenek az az, hogy többségüket zavarják a személyes ügyintézéssel együtt járó kellemetlenségek, különösen a türelmetlen vagy felkészületlen ügyintézők, a hosszú várakozási- és sorbanállási idő vagy a menüpontok kivárása telefonos ügyintézés során.

Habár a többség (60 százalék) még mindig elsősorban inkább a személyes ügyintézést preferálja, már 39 százalék azoknak az aránya, akik online is intézik biztosítási ügyeiket, 80 százalék pedig azoké, akik kipróbálták már ezt.

Ehhez elsősorban asztali számítógépet (48 százalék) vagy laptopot (47 százalék) használnak, míg az okostelefonnak inkább kiegészítő szerepe van: négyből egy esetben kerül elő, ha biztosítási ügyintézésre van szükség. A fiatalok esetében azonban az okostelefonos ügyintézés már közel 50 százalékos arányt ért el az online ügyintézésen belül.

A megkérdezettek több mint fele szerint az online ügyintézés legfőbb előnye az, hogy az ügyfél ennek során több időt szán az alapos információgyűjtésre, a szerződések és ajánlatok részletes áttanulmányozására. Előnyként jelölték meg továbbá, hogy otthonról kényelmesen, saját időbeosztás szerint köthetik meg biztosításaikat, valamint, hogy így gyorsabb az ügyintézés.

A megkérdezettek közel fele azért szereti jobban az online ügyintézést, mert így kizárólag a tényekre alapozva hozhatja meg döntését, és közben nem befolyásolja az ügyintéző.

A válaszadók több mint nyolctizede gondolja úgy, hogy az online biztosítási ügyintézés kényelmes, gyors és könnyen elérhető.

Kezesi biztosítási termékkel lépett a CIG Pannónia vagyonbiztosítója a baltikumi piacra. Magyarországon túl a társaság így már hét további európai országban értékesíti termékeit.

 

felmérés CIG Pannónia Életbiztosító Nyrt. digitalizáció online ügyintézés személyes ügyintézés
Kapcsolódó cikkek