Vonzó terület – így jellemezte Vágó Attila, a Concorde Értékpapír vállalati vezető elemzője a Világgazdaság kérdésére azt az üzletágat, amellyel a CIG Pannónia vagyonbiztosítója a baltikumi piacra készül. A társaság tegnap jelentette be, hogy nem életbiztosításokkal foglalkozó leánycége, a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító Zrt. (EMABIT) tovább folytatja lendületes, határon átnyúló terjeszkedését, s a szükséges engedélyek birtokában kezesi biztosítási termékkel lépett a baltikumi piacra. Így az EMABIT márciustól Litvániában friss termékekkel jelent meg, Lettországban pedig egy teljesen új piac meghódítására készülhet.
A baltikumi termékértékesítést az elmúlt évek nemzetközi és hazai értékesítési sikereire és tapasztalataira alapozva kezdte meg az EMABIT. A CIG Pannónia leányvállalata szolgáltatásaival – hazánkon túl – így már hét európai ország piacán van jelen. 2012-ben fuvarozóknak kialakított speciális felelősségbiztosítást vezetett be Lengyelországban, egy évvel később Litvániában szállítmánybiztosítási termékkel lépett piacra, 2014 óta Olaszországban, 2017-től pedig Spanyolországban értékesít kezesi biztosításokat. Szlovákiában és Romániában egyedi, speciális helyzetekre nyújtott biztosítási megoldásokat az EMABIT.
„Egyre szélesebb körű tapasztalatainknak, valamint az elmúlt évek kitartó munkájának köszönhetően sikeresen tudtuk növelni a nemzetközi piacokon való jelenlétünket, amelynek egyik bizonyítéka a legfrissebb, baltikumi terjeszkedés is. A CIG Pannónia stratégiájának megfelelően a következő időszakban is folytatjuk a vállalat nemzetközi jelenlétének erősítését” – mondta Busa Zoltán, a CIG Pannónia EMABIT Zrt. vezérigazgatója.
A biztosító évekkel ezelőtt stratégiát váltott. A mindenáron való növekedés és piacvezető szerepre törés helyett meghirdette a smart & beauty stratégiát, amelynek egyik fő célkitűzése a magas profitabilitású réspiacokon történő megjelenés volt. Ebbe tartoznak azok az alacsony tőkeigényű, jól kalkulálható biztosítások is, amelyeket határon átnyúló szolgáltatás keretében értékesít a cég. „Okos meglátás volt ez a biztosító részéről. Ezekből már egymilliárd forint fölötti díjbevétel származik, és jó a nyereségtartalmuk is” – mondta Vágó Attila. A nemzetközi piacokon való terjeszkedés a szakember szerint nagyságrendileg évente 10-20 millió forinttal növelheti a vagyonbiztosító nettó eredményét. Utóbbi egyébként a nemzetközi számviteli szabványok alapján készült beszámoló szerint tavaly 113 millió forint lett, 2016-ban pedig 203 millió forint volt. E számokat viszont erősen torzítja, hogy a CIG Pannónia felvásárolta az MKB biztosítókat, amelyeket tavaly beolvasztott élet-, illetve vagyonbiztosítójába. A csaknem 71 milliós részvényszámra vetítve persze évi 10-20 millió forint csupán filléreket jelent, így a biztosító részvényének árfolyamára nem sok hatása volt a hírnek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.