Nonstop gördülnek le a Tesla fremonti gyárának futószalagjairól a Model 3-asok – jelentette be a cégalapító-vezérigazgató. Elon Musk szerint a folyamatos gyártással túl is tudják majd teljesíteni a június végére célul kitűzött heti ötezres darabszámot. A most beígért heti hatezres tempó eléréséről és megtartásáról szóló hírt a kívülállók az előzményeket ismerve kétkedve fogadták, míg a befektetők ebbe a szalmaszálba belekapaszkodva 2,7 százalékkal verték fel a Tesla idén erősen kókadozó árfolyamát. A gyártásszervezés és a határidők betartása ugyanis nem erőssége a nagy múltú versenytársakhoz képest kis szériában villanyautókat készítő cégnek. A harmadik műszak azonban segíthet ezen, ahogy a német mérnökök által kifejlesztett gyártástechnológia meghonosítása is a termelékenység felfutását szolgálja. Ehhez heteken belül 400 új munkást vesznek fel a mostani tízezer mellé.
Elon Musk a Tesla elkeserítő első negyedéves termelési adatainak pár héttel ezelőtti közlésekor megígérte, hogy ismét beköltözik a gyárba és személyesen felügyeli a termelést, ahogy tette azt két évvel ezelőtt a Model X gyártásakor felmerülő problémák gyors orvoslása érdekében. E héten a termelést a gördülékeny átállás érdekében legalább három napra leállították, és májusban is beiktatnak majd egy rövid szünetet. Musk szerint a mostani leállás után májusra elérik a heti négyezres darabszámot. Az átszámítva tízmillió forintért már megszerezhető szedán iránt nem csökken az érdeklődés, a közel félmilliós „hosszúságú” várólista nem akar rövidülni.
A Model 3 kulcsfontosságú mind Musk, mind a Tesla számára. Az autók mellett a veszteséget is folyamatosan termelő Tesla vezére a harmadik-negyedik negyedévre már pozitív cash flow-t és nyereséget ígért az iránta végtelenül türelmes befektetőknek, egyben jelezte, hogy nem szorulnak a pluszforrásokra, mert az értékesítésekből és a költségek újfent kilátásba helyezett lefaragásából megfelelő bevételre tesznek szert mind a gyártás, mind a fejlesztések finanszírozásához. A következő 12 hónapban csak Musk személyes jóváhagyásával lehet egymillió dollárt meghaladó kiadásokat teljesíteni – írja a Bloomberg.
Az év első három hónapjában a Tesla 34 494 autót gyártott, 40 százalékkal többet, mint 2017 záró negyedévében. Ebből 9766 volt a Model 3. Érdekesség, hogy március utolsó hetében mindent beleadtak, ekkor 2020 Model 3 készült a kaliforniai üzemben a célul kitűzött 2500 helyett. A múlt héten már 2250 szedánt szereltek össze. A fennakadásokért és csúszásokért a Tesla mellett a több ezer alkatrészt beszállító partnerek közül is többeket felelősség terhel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.