Pénz- és tőkepiac

Magyar egészségipari cégek az expoMED szakkiállításon

Az MNKH két év kihagyás után, 2018-ban önálló nemzeti standdal jelentkezett az eseményen.

Az immár 26. alkalommal megrendezett expoMED mára az eurá­zsiai régió legjelentősebb egészségipari szakkiállításává vált, amelyen évről évre több száz kis-, közepes és multinacionális vállalat mutatja be legújabb fejlesztéseit, termék- és szolgáltatási portfólióját. A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) két év kihagyás után, 2018-ban önálló nemzeti standdal jelentkezett az eseményen.

Az expoMED hagyományosan nem csak a török piacot fedi le, mind a kiállítók, mind pedig a szakmai érdeklődők igen nagy számban érkeznek a szomszédos országokból, valamint a régió távolabbi pontjairól is, így kiváló a lehetőség a bemutatkozó cégeknek regionális kapcsolatrendszerük kiszélesítésére.

A magyar tavaly meghaladta az 1,8 milliárd eurót a török piacra
Fotó: MNKH

Az MNKH közösségi standján összesen hét, kiváló minőségű egészségipari termékekkel rendelkező hazai vállalkozás vett részt, lefedve a legkülönbözőbb iparági szegmenseket.

A kiállítók termékportfóliójában helyet kaptak gyógyászati segédeszközök, csecsemőinkubátor, infúziós pumpa, egyedi kivitelezésű szilikonprotézisek, kórházi bútorok, illetve egyéb vizsgálati berendezések.

Az MNKH törökországi kereskedőházi partnere szakmai előkészítésének köszönhetően a kiállító magyar cégek igen sikeresnek értékelték a rendezvényt, mind a tárgyalások számát, minőségét, mind pedig az azok keretében összeállított árajánlatok értékét tekintve.

„Törökország egy több mint 80 millió fős piac, amely igen árérzékeny és fejlett belső iparral rendelkezik. Erre való tekintettel elsősorban azok a magyar kis- és közepes vállalkozások érhetnek el exportsikereket, amelyek európai minőséget tudnak igen versenyképes áron kínálni a kizárólagosságot kérő törökországi partnereknek – fogalmazott Oláh Zsanett, a Kereskedőház vezérigazgatója. – Látva a kiállító magyar cégek termékei iránti jelentős keresletet, illetve figyelembe véve azt a tényt, hogy a török piacra irányuló magyar export 2010 és 2017 között több mint 680 millió euróval bővült, és így 2017-ben meghaladta az 1,8 milliárd eurót, bízom benne, hogy az elmúlt évek piacra jutási törekvését az elkövetkező években még nagyobb mértékben ki tudjuk használni és érvényre tudjuk juttatni.”

expoMED export külkereskedelem MNKH
Kapcsolódó cikkek