Szerény lehetett a növekedés
Nem látunk okot arra, hogy ne teljesüljön a Waberer’s menedzsmentjének 10-15 százalékos éves árbevétel-növekedési terve – mondta a Világgazdaságnak Naffa Helena, az Aegon Alapkezelő vezető részvényelemzője. Az Aegon negyedéves prognózist nem készít a forgalom, az EBITDA és a profit alakulásáról, de véleményük szerint az év első három hónapjában a Waberer’s gazdálkodása a menedzsment várakozásainak megfelelően alakulhatott.

Fotó: Kallus György
A részvények idei, 13 százalékos esésének okai semmiképpen sem a fundamentumokban keresendők. A valódi ok, hogy a 71,99 százalékos tulajdonnal rendelkező CEE Transport Holding továbbra is szeretne megválni egy mintegy 15 százalékos részesedéstől, ez pedig gátolja a részvény felértékelődését. A sikertelenül zárult áprilisi részvényeladási tranzakció után szükség lesz néhány kedvező negyedéves beszámolóra, hogy az illikvid papír piacára újra visszatérjenek a befektetők – véli a szakértő.
Az Aegon várakozásai szerint a 2018-as üzleti évben a Waberer’s EBITDA-marzsa 12 százalék körül alakulhat,
a korábbi bejelentéseknek megfelelően egy újabb akvizícióval is hozzájárulhat az organikus növekedéshez a társaság (valószínűleg egy csehországi felvásárlás révén). A társaság idei számaiban megjelennek a tavalyi Link-akvizíció hozta eredmények, ezen túlmenően az árbevétel-növekedés motorja a nyugat-európai piac lehet.
Az Erste Befektetési Zrt. várakozásai szerint a Waberer’s első negyedéve 10–20 százalék közötti EBITDA-növekedést hozott.
Ezt annak figyelembevételével kell értékelni, hogy a tavalyi bázison még nem, a mostani adatokban viszont már konszolidálva jelentkezik a lengyel Link is, a tavaly májusban lezárt felvásárlás után. Ezért a növekedés csupán visszafogottnak nevezhető – értékelt a Világgazdaság kérdésére Miró József, az Erste Befektetési Zrt. vezető elemzője.
A kamionok kihasználtsága elmaradhatott a várttól: a havi futásteljesítmény tehergépkocsinként 10,3 ezer kilométer lehetett, szemben a tavaly január–márciusi 11 ezer kilométerrel. Miró József úgy látja, a magyarországi divízió fuvarozási teljesítménye a vártnak megfelelően alakult, a visszaesést a nemzetközi szállítmányozásban szenvedte el a Waberer’s, elsősorban az áremelés (erre a dráguló üzemanyagok miatt kényszerült) és az erősödő konkurenciaharc miatt.
A teljes cikk a Világgazdaság hétfői számában olvasható


