Cégeket vásárolt a SET Group
A SET Group megvásárolta a kecskeméti székhelyű Mátó-Stáb Átviteltechnikai, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. 70 százalékos üzletrészét. Ez az első akvizíció a társaság értékmegőrző üzletágában, ahol 700 millió forint áll rendelkezésre a generációváltás problémájával érintett társaságokban való részesedések megvásárlására. A felmérések szerint ebben a vállalati körben minden harmadik cég számára óriási kihívás az alapító-tulajdonos, egyben vezető menedzser utódlása, s a SET Group épp a generációváltásra kínál megoldást, amellyel elkerülhető az ilyenkor gyakori értékvesztés.
A Mátó-Stáb tevékenysége a pénzügyi adatok szerint stabil, kiegyensúlyozott – mondta el a Világgazdaság kérdésére Orbók Ádám, a SET Group stratégiai igazgatója. Hangsúlyozta: a tulajdonosok 2016-ban határozták el a visszavonulást, ami tükröződik is az árbevétel alakulásában.

Fotó: MTI / Lehotka László
Tavaly az előző évihez képest az árbevétel érezhetően visszaesett: közel 156 millió forintról 145,5 millió forintra. Tekintettel arra, hogy a szakmai tudás és az együttműködés a partnerekkel megmaradt, a SET csoport közreműködésével a tevékenység a korábbi évek szintjére hozható. Közben a tulajdonosok, üzletrészüket reálértéken eladva, úgy szállhatnak ki magánszemélyként a cégből, hogy a vállalat fennmarad.
A Mátó-Stáb 1995-ben alakult, főtevékenysége vasúti berendezések, vasúti járművek javítása és karbantartása. A társaság bő húszéves tevékenysége alatt jelentős szakmai tapasztalatokat szerzett a vasúti távközlési rendszerek és kiváltképp az úgynevezett GSM-R telepítésében, ami az érvényes EU-szabályozások alapján szükséges vasúti fejlesztésekhez, beruházásokhoz kapcsolódó megrendeléseknél előny. A GSM-R rendszer teljes, mintegy 2100 kilométer hosszú magyarországi hálózatot és további mintegy 400 kilométernyi vasútvonalat lefedő kiépítési munkálatai már folyamatban vannak. A társaság most is (körülbelül 80 millió forint értékű leszerződött megbízás a MÁV egyik fővállalkozójával) és a jövőben is részt kíván venni a vasútfejlesztési beruházásokban.
A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható


