BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megpróbálkozik a hongkongi tőzsdével a China Tower

A pekingi székhelyű China Tower részvényeire 16 és 20 cent közötti ársávot határoztak meg, ez 28 és 35 milliárd dollár közötti cégértéknek felel meg.

Meghatározó kínai és nemzetközi vállalatok is beszállnak a China Tower IPO-jába, amely az utóbbi négy év legnagyobb tőzsdei kibocsátása lesz Hongkongban.

A világ legnagyobb mobiladat-átviteli bázishálózatát üzemeltető kínai óriás a tervek szerint 8,7 milliárd amerikai dollár értékű részvénycsomagot értékesít, ebből tíz társaság együttesen 1,4 milliárd értékű csomag lejegyzését vállalta.

Az úgynevezett cornerstone (sarokkő) befektetők színre lépése az ázsiai tőzsdéken bevett szokás, ezek a vállalatok a nevükkel és szerepvállalásukkal jelzik, hogy bíznak az adott cég tőzsdei teljesítményében, egyben felkeltik a piaci érdeklődést az IPO iránt. A cornerstone befektetők azt is vállalják, hogy hosszabb ideig megtartják a papírjaikat.

A legnagyobb, 400 millió dolláros tételre a kínai Hillhouse Capital Group befektetési társaság tett ajánlatot, míg az amerikai Och-Ziff Capital Management tőketársaság 300 millióért vásárol China Tower-részvényt. Rajtuk kívül az Alibaba és a kínai nemzeti olajtársaság (CNPC) befektetési érdekeltségei és két amerikai alap, a Darsana Master Fund és az Invus Public Equities jelezte vételi szándékát.

Fotó: AFP

Az IPO-t augusztus 1-jére időzítik. Az okostelefon-gyártó Xiaomi IPO-ját mindenképp meg akarták várni vele, hogy képet kapjanak a piac felvevőképességéről. Jól is tették, hogy kivártak, a Xiaomi rajtja ugyanis nem volt valami fényes, a kibocsátási sáv alján, 17 hongkongi dolláron tudták eladni részvényeiket, 4,72 milliárd amerikai dollár tőkét bevonva.

A két hete zajló kereskedés sem lökött nagyot az árfolyamon, amely hétfőn 18,9 hongkongi dolláron zárt. A pekingi székhelyű China Tower részvényeire 16 és 20 cent közötti ársávot határoztak meg, ez 28 és 35 milliárd dollár közötti cégértéknek felel meg. Sikeres fogadtatás esetén még 15 százalékos rábocsátás is lehetséges, amivel 10 milliárd dollár fölé tornásznák az IPO-t.

Már a 8,7 milliárdos bevétellel is megelőznék a kínai postatakarék (PSBC) 2016-os, 7,6 milliárdos IPO-ját, de az 2014-es, 25 milliárd dollárral csúcstartó Alibaba New York-i bevezetését meg sem közelítenék.

A China Tower a Xiaominál jobb esélyekkel indul, ez a cég nem tekinthető túlértékeltnek. Amíg a Xiaominál a cégérték-nyereség mutató (EV/EBITDA) 39,6 volt, addig a China Towernél ez nem több nyolcnál.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.