Új csúcson a járatok kihasználtsága
A magyar hátterű Wizz Air fapados légitársaság júliusban 3,5 millió utast szállított, ami 22,9 százalékos növekedés éves alapon. Ez azt jelenti, hogy május óta dinamikusan nő a havi bővülés üteme, májusban még 18,1, júniusban pedig 21,8 százalékos volt. Az elmúlt tizenkét hónap gördülő utasszáma 31,7 millió, ami éves alapon 23,1 százalékos emelkedés. Júliusban a Wizz Air járatainak kihasználtsága 95,4 százalék volt, ami 0,9 százalékpontos emelkedésnek felel meg, s a legmagasabb, mióta a cég tőzsdén van.
Az Egyesült Királyságból repülő cégek közül a Wizz Air gépei késtek átlagosan a legtöbbet – írta tegnap a brit The Guardian, a helyi hatóságokra hivatkozva. A közép- és kelet-európai piacra koncentráló fapados járatai átlagosan 23 percet késtek 2017-ben. A cég szerint a repülőtéri infrastruktúra, a légtérben előfordult torlódások, illetve a résidő-korlátozások okozták a késéseket, amelyek az Egyesült Királyságban nagyobbak, mint a Wizz Air többi piacán. Emellett a különösen kemény téli időjárás is gondokat okozott, de már tettek lépéseket a pontosság javítása érdekében. Nyolc gépük például helyi bázisra került, így ezek indulása nem függ az érkező járatok pontosságától. A dobogóra késéseik miatt a Norwegian és a Vueling került még fel a negyvennégy légitársaság közül. A statisztikát kétezer járat adatainak összevetésével készítették el. A legpontosabb a Scandinavian Airlines, az Aer Lingus és az Air France volt.
A többi fapados is közzétette júliusi utasforgalmi adatait. A Ryanair 4 százalékkal 13,1 millióra növelte utasszámát, míg a foglaltsági mutató 97 százalékon maradt. Az EasyJet 4,5 százalékkal 8,5 millióra növelte utasainak számát, a kihasználtság 0,1 százalékponttal 96,9 százalékra nőtt. A Norwegiannal 3,8 millióan utaztak, ez 13 százalékos plusz, a kihasználtság 1,3 százalékponttal 93 százalékra csökkent.

