Nem éri meg második születésnapját az Air France-KLM csoport tavaly alapított hibrid légitársasága, a Joon. A francia-holland légitársaság élére augusztusban kinevezett, az Air Canadától szerződtetett Benjamin Smithnek ugyanis nem tetszik a fapados és a hagyományos üzemelésből összetákolt, fiatalos dinamizmust sugárzó Joon imázsa, bár a cég mutatói nem mondhatók rossznak. Kihasználtsága 90 százalék feletti, és sorra veszi át az anyavállalat kevésbé népszerű járatait. A sors fintora, hogy a Párizs–Budapest járatot ünnepélyes keretek között november elején vette át a Joon, amely nem remélhet hosszú pályafutást Ferihegyen, noha a döntés véglegesítéséig az ő gépei teszik meg naponta háromszor az oda-vissza utat. A korábbi terv szerint jövőre napi négy járatuk lenne, amivel éves szinten garantáltan 700 ezer fölé nőhetne a szállított utasok száma.
Az izlandi WOW Airt az Egyesült Államokban alapított Indigo Partners LLC mentheti meg. A légitársaságot eredetileg a szintén izlandi Icelandair akarta megvenni, amely még november 5-én jelentette be, hogy bizonyos feltételek teljesülése esetén megvenné a WOW-t. Ezeket a múlt pénteki határidőig nem sikerült teljesíteni. Az Icelandair szerint a WOW készpénzállománya a korábban feltételezettnél gyengébb, és más problémák is felmerültek, ezért elállt az üzlettől.
Az Indigo Partners tőketársaság William Franke érdekeltségébe tartozik, 20,84 százalékban ő a tulajdonosa a kelet-közép-európai piacra koncentráló Wizz Airnek. Az esetleges Indigo–WOW-üzlet részletei nem kerültek nyilvánosságra, de a Reuters információi szerint Skúli Mogensen, a WOW vezérigazgatója maradhat a főrészvényes. A WOW nemrég csökkentette flottáját, mert épp a pénzügyi nehézségek miatt a hitelezők és a lízingcégek szigorúbb feltételeket támasztottak vele szemben. Ennek nyomán a múlt hét elején a WOW négy gépet vont ki a flottájából, és visszaszolgáltatta őket a lízingcégnek – írta az Airportal.hu.
Az Icelandair–WOW-üzlet jelentőségét az adta volna, hogy ketten együtt a teljes transzatlanti piac 3,8 százalékát adják. Mindkét légitársaság elsődleges repülőtere az izlandi főváros, Reykjavík melletti Keflavík repülőtér. Az Indigo Partnersnek tulajdonrésze van az amerikai Frontier Airlines, a mexikói Volaris és a chilei JetSmart társaságban is.
Az utasszám jövőre átlépheti a
700
ezer főt a Budapest–Párizs vonalon
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.