Pénz- és tőkepiac

Újabb nagy hajrába kezdett a Tesla

A várakozások szerint a profit ebben a negyedévben elmarad, de ha sikerül tovább gyorsítani tempón, akkor elképzelhető pozitív meglepetés a Teslától.

Közeledünk az első negyedév végéhez, ez az időszak pedig kevés vállalatnál jelent olyan feszített tempót, mint a Teslánál. Az elektromosautó-gyártó vállalat ígérete szerint március utolsó két hetére 30 ezer darab Model 3 típusú járművet szállít le a vásárlóinak.

Nem először látunk ilyen hajrát, 2018 harmadik negyedévének végén is óriási finissel tudták csak hosszú idő után ismét nyereségessé tenni a céget.

A várakozások szerint a profit ebben a negyedévben elmarad, de ha sikerül tovább gyorsítani tempón, akkor könnyen elképzelhető pozitív meglepetés a Teslától.

Az említett 30 ezer járművet nem árt perspektivikusan szemlélni. A tavalyi záró negyedévben 91 ezer Model 3-ast sikerült eljuttatni a vásárlókhoz, ennek fényében a mostani vállalás meredeknek tűnhet. Fontos azonban látni, hogy a Tesla folyamatosan fejleszti az infrastruktúráját, 2018-ban már éves alapon 138 százalékkal több járművet tudott leszállítani. A negyedévtől függetlenül is a Tesla autók tömeggyártása lehet az egyik fő narratíva a 2019-es üzleti évben. Emellett két fontos kérdésre érdemes még figyelni:

mennyire sikerül féken tartaniuk a költségeket, illetve tovább fogyatkozik-e a megrendelések száma. Az új Model Y ugyanis keresletet vonhat el a Model 3-astól.

Az előbbi típusra még legalább másfél évet kell várni, így negatívan érintené a Tesla pénzáramlását, ha a Model 3 potenciális vásárlói úgy döntenének, hogy inkább megvárják a legújabb modellt.

Rövid távon elsősorban a fenti tényezők mozgathatják a papír árfolyamát, de érdemes technikai szempontból is vetni egy pillantást a Tesla grafikonjára. December óta csökkenő trend jellemzi az árfolyam mozgását, január közepe óta pedig egy ék alakult ki. Az alakzatban mozogva is van most 7-8 százalékos tér a kurzus emelkedéséhez, de egy esetleges kitörés a csökkenő trend alól kifejezetten pozitívvá varázsolná az összképet. A 250–260-as zóna egyébként is masszív támasz, így itt érdemes lehet keresni a vételi lehetőségeket, különösen, ha bízunk abban, hogy a Tesla tartani tudja a feszített tempót a gyártásban.

Model 3 Tesla
Kapcsolódó cikkek