BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átalakulásra vár a biztosításértékesítés

A fogyasztóbarát lakásbiztosítások akkor érhetnek el sikereket, ha nem csupán a díjcsökkentés a céljuk, mivel így csak az alulbiztosítottság növekedhet – véli Kurtisz Krisztián. Az Uniqa Biztosító vezérigazgatója szerint a tömegtermékek értékesítésében jutalékköltség-mentesebb direkt csatornáknak kellene utat nyitni a koncepció sikeréért.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) által a lakásbiztosítások piacán elindult egyeztetési folyamat révén, a minősített fogyasztóbarát lakásbiztosítások (FLB) tervezett bevezetésével gyökeresen át kell alakulniuk a hazai biztosításértékesítési technikáknak, ám a nem megfelelő irányba elinduló szabályozás veszélyeket is hordozhat – hívja fel a figyelmet Kurtisz Krisztián, az Uniqa Biztosító vezérigazgatója.

Forrás: MTI / Mihádák Zoltán

A szakember szerint a legnagyobb veszélyt az hordozza, ha a szabályozás csak a biztosítások díjainak csökkentésére koncentrál:

ebben az esetben ugyanis a biztosítási díjért kínált szolgáltatások értéke fog csökkenni, ami rossz hír, mivel a piac egyik legnagyobb gondja az alulbiztosítottság: az, hogy az ügyfelek vagyontárgyai nem megfelelő értéken vannak biztosítva.

Az elmúlt években ez a probléma csak még nagyobb lett, hiszen az ingatlanpiaci és építési árak növekedésével köszönőviszonyban sem volt a biztosítási szolgáltatások (és díjak) fogyasztói árindex alapján történő indexálása. Emellett az is ismert, hogy

a háztartások ingó vagyonának bővülését sem követik le a biztosítottak – így lesz meglepetés, hogy a kiégett félmilliós plazmatévé után a biztosító csak a tárgyankénti limit 50 ezer forintját hajlandó kifizetni.

Való igaz, hogy az elmúlt öt év alatt a biztosítók nem életbiztosítási területen kimutatott költségei között csökkent a kárráfordítás, ám emellett számottevően nőttek a közvetítőknek fizetett jutalékok – emlékeztet Kurtisz Krisztián.

Egyes értékesítési csatornákon például a lakásbiztosítások jutalékszintje ma már a 30-40 százalékot közelíti.

Az Uniqa első embere szerint a biztosítók saját költségeinél a díjbevétel arányában már nem látszik számottevő racionalizálási lehetőség – ma már szinte minden cég elektronizálta az ügymenetét és a kárügyintézést.

A teljes cikk a Világgazdaság keddi számában olvasható

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.