Pénz- és tőkepiac

Páratlan újítás a pénzügyi ismeretterjesztésben

A Pénziránytű Alapítvány oktatási tartalomfejlesztési és digitális stratégiájával összhangban elkészítette az Iránytű a pénzügyekhez című tankönyvének teljes digitalizálását, amely újabb mérföldkő az iskolai keretek között történő pénzügyi ismeretterjesztésben. A középiskolás diákok a hétköznapokban szükséges alapvető pénzügyi-gazdasági ismereteket már e-learning tananyag formájában is elsajátíthatják. Az Alapítvány e-learning rendszere minden pedagógus és diák számára ingyenesen elérhető.

A Pénziránytű Alapítvány innovatív tankönyvfejlesztési tevékenységének köszönhetően már több mint 200 ezer diák tanulhat az Alapítvány pénzügyi-gazdasági tankönyveiből. Az „Iránytű a pénzügyekhez„ című középiskolai tankönyv volt az első az Alapítvány innovatív pénzügyi-gazdasági tankönyveinek sorában, amelyet előszeretettel használnak többek között a szakgimnáziumok 10. évfolyamán kötelező Pénzügyi és vállalkozási ismeretek című tantárgy tanítása során. A digitalizáció kihívásainak is megfelelve most egy újabb lehetőséggel támogatja az Alapítvány a mindennapi pénzügyi ismeretek középiskolai tanítását.

A 21. század lehetőségeit kihasználva, és a korosztály igényeit figyelembe véve

első lépésként a 2018/19-es tanév szeptemberétől már elérhetővé vált a kiadvány 18, a Pénzügyi és vállalkozási ismeretek tantárgy kerettantervét lefedő fejezetének digitalizált változata, azonban a mai naptól már a tankönyv összes fejezete adaptálásra került az online keretrendszerbe.

Az elkészült e-learning platform hozzájárul az élményalapú tanuláshoz, hiszen a már eddig is gyakorlatorientált tananyagot még inkább élvezhetővé, változatossá, és a diákok számára még vonzóbbá teszi.

A felhasználók számos interaktív lehetőséggel találkozhatnak: ilyenek a feladatok mellett

  • az önellenőrző tesztek,
  • vagy a tanulást segítő látványos problémafelvetések,
  • valamint az egyes tananyagrészeket értelmező animációk is.
  • Az e-learninges megoldás a tanórai munkát és az önálló ismeretszerzést egyaránt támogatja. A pedagógusok számára lehetővé teszi a tanulócsoportok munkájának, haladásának feltérképezését, tudásának ellenőrzését, mérését. Kiválóan alkalmas az önálló ismeretszerzés támogatására is, a diákoknak a közoktatás keretein kívül is lehetőségük van a tananyag elérésére.

    Pénziránytű Alapítvány pénzügyi ismeretterjesztés digitalizálás
    Kapcsolódó cikkek