vg | Az okostelefonok penetrációja 94 százalékos a közép-európai régióban, messze megelőzve valamennyi más digitális eszközt, a magyarok 92 százaléka használ már okostelefont – derül ki a Mastercard legújabb, 13 régiós országban készült digitalizációs kutatásából. A hagyományos alkalmazások (e-mailezés, internetes böngészés és a közösségi média) mellett a bankkártyatársaság szerint az elmúlt év során az emberek egyre szívesebben használják fizetésre a telefonjukat, a pénzforgalmi alkalmazások népszerűsége nőtt a legjobban – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
Az online vásárlás és a mobilfizetési alkalmazások a tíz legnépszerűbb szolgáltatás között vannak, és ezeket átlagosan havi öt alkalommal használjuk. Az okostelefonok pénzügyi területen történő előretörését bizonyítja az online bankolás alakulása is. Míg korábban a felhasználók jellemzően a PC vagy a laptop böngészőjét használták erre a célra, a mobilalkalmazások mára már nagy népszerűségnek örvendenek. A kutatás adatai szerint a közép-európaiak 63 százaléka intézi a banki ügyeit online, a magyarok a régiós átlag felett állnak 64 százalékkal, emellett a hazai válaszadók 42 százaléka már nemcsak a böngészőben, hanem alkalmazások segítségével bankol.
A Mastercard Digitalization 2019 kutatása szerint a közép-európaiak 74 százaléka már a mobiltelefonját tekinti elsődleges fizetési eszköznek a bankkártya helyett, ez pedig 17 százalékos növekedés a 2016-os adatokhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.