A nagyrészt kanadai székhelyű marihuánavállalatok részvényei ugrásszerűen emelkedtek tavaly, majd az év második felében hasonló vehemenciával hűltek le a kedélyek a negatív részvénypiaci környezetben. Az extrém volatilitást kedvelők továbbra is megtalálhatják ezekben a papírokban a lehetőséget technikai alapon, de ha a fundamentumok oldaláról közelítünk, akkor is rejteget izgalmakat ez az üzletág.
Kanada harmadik legnagyobb marihuánával foglalkozó vállalata (ami a termelést illeti) az Aphria, értékeltségét tekintve jóval az olyan szektortársak mögött van, mint az Aurora Cannabis vagy a Canopy Growth.
Ezeknél a cégeknél a P/S alapú árazást figyeli a piac, e mutató szerint az Aurora hatszoros, a Canopy pedig több mint tizenkilencszeres értéken forog az Aphriához képest.
Az Aphria elsősorban egy tavalyi, a menedzsment nagy részét érintő botrány utóéletét nyögi.
Sok intézményi befektető is elpártolt a cégtől, a bizalom visszaszerzése az új vezetőség egyik kulcsfontosságú feladata. A társaság negatívuma azonban, hogy vetélytársaival ellentétben nem épített ki hasonló együttműködéseket olyan cégekkel, amelyek segítenek neki a tömegek számára gyártott termékek hatékonyabb fejlesztésében (üdítők, ehető termékek).
Ha elterjed a marihuána legalizálásának trendje, akkor az ilyen termékeknek nagy piacuk lehet Kanadán és az Egyesült Államokon kívül is.
A vállalatnak a fentiek ellenére stabil alapjai vannak a további növekedéshez. Hazai pályán a 255 ezer kilogrammos éves termelés nagy előny a kisebb vetélytársakkal szemben, és a vállalat Európában is meg tudta vetni a lábát német leányvállalatán keresztül. Az idén már az ötödik orvosi marihuánával kapcsolatos engedélyét szerezte meg a cég Németországban. A várakozások szerint a német piac lehet a legnagyobb Európában. Magas kockázat mellett, de érdemes lehet egy pillantást vetni az Aphriában rejlő lehetőségekre, különös tekintettel a fő versenytársakhoz mért kedvező árazás miatt.