A nagyrészt kanadai székhelyű marihuánavállalatok részvényei ugrásszerűen emelkedtek tavaly, majd az év második felében hasonló vehemenciával hűltek le a kedélyek a negatív részvénypiaci környezetben. Az extrém volatilitást kedvelők továbbra is megtalálhatják ezekben a papírokban a lehetőséget technikai alapon, de ha a fundamentumok oldaláról közelítünk, akkor is rejteget izgalmakat ez az üzletág.
Kanada harmadik legnagyobb marihuánával foglalkozó vállalata (ami a termelést illeti) az Aphria, értékeltségét tekintve jóval az olyan szektortársak mögött van, mint az Aurora Cannabis vagy a Canopy Growth.
Ezeknél a cégeknél a P/S alapú árazást figyeli a piac, e mutató szerint az Aurora hatszoros, a Canopy pedig több mint tizenkilencszeres értéken forog az Aphriához képest.
Az Aphria elsősorban egy tavalyi, a menedzsment nagy részét érintő botrány utóéletét nyögi.
Sok intézményi befektető is elpártolt a cégtől, a bizalom visszaszerzése az új vezetőség egyik kulcsfontosságú feladata. A társaság negatívuma azonban, hogy vetélytársaival ellentétben nem épített ki hasonló együttműködéseket olyan cégekkel, amelyek segítenek neki a tömegek számára gyártott termékek hatékonyabb fejlesztésében (üdítők, ehető termékek).
Ha elterjed a marihuána legalizálásának trendje, akkor az ilyen termékeknek nagy piacuk lehet Kanadán és az Egyesült Államokon kívül is.
A vállalatnak a fentiek ellenére stabil alapjai vannak a további növekedéshez. Hazai pályán a 255 ezer kilogrammos éves termelés nagy előny a kisebb vetélytársakkal szemben, és a vállalat Európában is meg tudta vetni a lábát német leányvállalatán keresztül. Az idén már az ötödik orvosi marihuánával kapcsolatos engedélyét szerezte meg a cég Németországban. A várakozások szerint a német piac lehet a legnagyobb Európában. Magas kockázat mellett, de érdemes lehet egy pillantást vetni az Aphriában rejlő lehetőségekre, különös tekintettel a fő versenytársakhoz mért kedvező árazás miatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.