BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az Asahival üzletel az AB InBev

Kiárusításba kezdett az Anheuser-Busch InBev bő egy héttel azután, hogy befektetői érdeklődés hiányában elhalasztották az ázsiai érdekeltségeit tömörítő üzletágának, a Budweiser APAC-nak az elsődleges tőzsdei kibocsátását (IPO). A hongkongi bevezetéstől 9,8 milliárd dolláros bevételt reméltek, az összeget a SABMiller felvásárlásával 102,5 milliárd dollárosra duzzadt adósságállományuk csökkentésére fordították volna. A The Wall Street Journal úgy értesült, hogy most egyes dél-koreai, ausztráliai és közép-amerikai érdekeltségüket teszik pénzzé. Addig folytatódik a világ legnagyobb sörgyártó vállalatánál az eszközértékesítés, amíg a tízmilliárdos bevételt el nem érik. A pénz azonnal tovább is vándorol a hitelezőkhöz, a cél ugyanis változatlan: az eladósodottság mérséklése.

Érdeklődő biztosan akad: májusban a KKR amerikai befektetési társaság már jelezte, hogy egyes ázsiai egységeket átvenne, és a Dreher-tulajdonos japán Asahi is célba vette az ausztráliai üzletágat. Ami akkor nem sikerült, a hét végén bejött a japánoknak: 11,3 milliárd dollárért megvásárolhatják az ausztrál Carlton & United Breweriest, s ezzel az eladó és a Heineken mellé harmadikként felléphetnek a legnagyobb sörgyártók képzeletbeli dobogójára. Miután a Carltont magas áron tudták eladni, ismét előtérbe került a Budweiser IPO-ja. A Reutersnak nyilatkozó szakértők szerint az egyébként nyereségesen működő ausztrál cégtől megtisztított portfólió értéke arányaiban magasabb lehet, mint azzal együtt volt. Ausztráliában ugyanis már minimális a tér a növekedésre, szemben a portfólió részét alkotó, dinamikusan bővülő vietnámi, indiai és kínai piacokkal.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.