Kiárusításba kezdett az Anheuser-Busch InBev bő egy héttel azután, hogy befektetői érdeklődés hiányában elhalasztották az ázsiai érdekeltségeit tömörítő üzletágának, a Budweiser APAC-nak az elsődleges tőzsdei kibocsátását (IPO). A hongkongi bevezetéstől 9,8 milliárd dolláros bevételt reméltek, az összeget a SABMiller felvásárlásával 102,5 milliárd dollárosra duzzadt adósságállományuk csökkentésére fordították volna. A The Wall Street Journal úgy értesült, hogy most egyes dél-koreai, ausztráliai és közép-amerikai érdekeltségüket teszik pénzzé. Addig folytatódik a világ legnagyobb sörgyártó vállalatánál az eszközértékesítés, amíg a tízmilliárdos bevételt el nem érik. A pénz azonnal tovább is vándorol a hitelezőkhöz, a cél ugyanis változatlan: az eladósodottság mérséklése.
Érdeklődő biztosan akad: májusban a KKR amerikai befektetési társaság már jelezte, hogy egyes ázsiai egységeket átvenne, és a Dreher-tulajdonos japán Asahi is célba vette az ausztráliai üzletágat. Ami akkor nem sikerült, a hét végén bejött a japánoknak: 11,3 milliárd dollárért megvásárolhatják az ausztrál Carlton & United Breweriest, s ezzel az eladó és a Heineken mellé harmadikként felléphetnek a legnagyobb sörgyártók képzeletbeli dobogójára. Miután a Carltont magas áron tudták eladni, ismét előtérbe került a Budweiser IPO-ja. A Reutersnak nyilatkozó szakértők szerint az egyébként nyereségesen működő ausztrál cégtől megtisztított portfólió értéke arányaiban magasabb lehet, mint azzal együtt volt. Ausztráliában ugyanis már minimális a tér a növekedésre, szemben a portfólió részét alkotó, dinamikusan bővülő vietnámi, indiai és kínai piacokkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.