A K&H bankcsoport 2019 első kilenc hónapjában 37,7 milliárd forint nettó eredményt könyvelt el, éves összehasonlításban 5 százalékos a növekedés a rendkívüli tételek nélkül. A harmadik negyedévben a bank nyereségtermelő képessége lassult, az adózás utáni eredménye a második negyedévi 14,1 milliárd forint után csak 11,4 milliárd forint volt, ez magyarázza a fél év végi 9 százalékos növekedési dinamikát.
A hiteloldalon viszont egyértelműen erősített a bank:
Teljes hitelállománya a harmadik negyedévben 1602 milliárd forintra hízott a fél év végi 1548 milliárdról, ez éves szinten 8 százalékos fejlődésnek felel meg. Ám a hitelezés nagymértékben átrendeződött: míg a bank júniusi gyorsjelentése szerint az új jelzáloghitel-kihelyezések éves szinten 20 százalékkal bővültek, a mostani adat csak 8 százalék.
Ezzel szemben a már az első fél évben is hasító, 44 százalékkal növekvő személyihitel-kihelyezés mostanra 50 százalékkal haladta meg a bázisév adatait
– mondta Gombás Attila, a K&H csoport pénzügyi vezetője. Ezen belül a csak júliustól kínálható babaváró viszi a prímet, hiszen a négyezer ügyletben folyósított 39 milliárd forintnyi támogatás önmagában a hitelkihelyezés 29,2 százalékát adta.
A bank korábbi közléséből az is látható, hogy a babavárónál tapasztalt, indulás utáni felfokozott érdeklődés csendesül: a július–augusztusi 29 milliárdos kihelyezést szeptemberben már „csak” 10 milliárdos követte a K&H-nál. A személyi kihelyezésében nagyban segítette a bank eredményességét, hogy jól lépett be a digitalizált világba: a mobilbankon és az e-bankon keresztül igényelhető, teljesen online személyi kölcsön kihelyezése szeptemberben elérte a teljes személyihitel-kihelyezés 25 százalékát.
A teljes cikket a Világgazdaság hétfői számában olvashatja!