BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Otthonbiztosítási programot hirdetett a jegybank

Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítást (MFO) hirdetett meg a Magyar Nemzeti Bank (MNB). A jegybank két éve elsőként a lakáshiteleknél vezetett be ilyen rendszert, amelyet most második lépésként kiterjeszt az otthonbiztosításokra. Szigorú követelményeket támasztott az új, minősített otthonbiztosításoknál a kárrendezés, az ügyfél-tájékoztatás és a díjmódosítás terén.

A minősítés elnyerésére jövő január 10-től pályázhatnak a minősítő védjegyet használni kívánó biztosítók. Az első fogyasztóbarát biztosítási termékek ennek nyomán leghamarabb 2020 első negyedévétől válhatnak elérhetővé a fogyasztók számára. Az MFO minimum szolgáltatási sztenderdeket ír elő, amelyektől csak az ügyfél javára lehet eltérni. Ez biztosítja, hogy könnyebben összehasonlítható termékek kerüljenek piacra, amelyek további kiegészítő biztosításokkal személyre szabhatók. Az MFO egyszerűsíti a termékkel kapcsolatos ügyintézést, és csökkenti az átfutási időt. Szintén előrelépés, hogy az ügyfelek teljes mértékben digitálisan kommunikálhatnak a biztosítóval.

A minősítési rendszer bevezetése az MNB várakozásai szerint élénkítheti a versenyt a lakásbiztosítások piacán, növelheti az ügy­fél­mobilitást és erősítheti a digitalizációt. A fogyasztóbarát minősítési rendszer iránti bizalmat jelzi, hogy a 2017 szeptemberében bevezetett minősített fogyasztóbarát lakáshitelek száma az idén novemberre csaknem hatvanezerre nőtt, tízből hat új lakáshitel már ilyen.

Az MFO-termék elsődleges célja, hogy az ügyfelek a pénzükért magas színvonalú szolgáltatást kapjanak. E minősített konstrukcióknál az ügyfelek számára nem lehet önrészt meghatározni. A jegybank a káresemények pontos meghatározását, a mentesüléseket és kizárásokat illetően is egységes feltételrendszerű, széles körű biztosítási védelmet határozott meg. Az alapcsomag tartalmazza környezeti csapásra és külső okra visszavezethető, a piacon szokásos 15 alapkockázatot (tűz, vihar, villámcsapás stb.), és további ötöt, amely általában csak kiegészítőként érhető el. Ilyen a vízkár, a betöréses lopás, a rongálás vagy üvegtörés.

Az elhúzódó kárrendezések elkerülése érdekében az MFO-termékek feltételrendszere megszabja, hogy káreseménykor a bejelentés után a biztosítónak két munkanapon belül fel kell vennie a kapcsolatot az ügyféllel. A kárszemlére ezután legkésőbb öt munkanapon belül sort kell keríteni. A kárkifizetés megindítása a szemlét vagy az utolsó szükséges dokumentum beérkezését követő öt munkanapon belül megtörténik.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.