BUX 39,256.26
-1.14%
BUMIX 3,747.98
-0.85%
CETOP20 1,747.54
-2.59%
OTP 8,152
-4.48%
KPACK 3,100
0.00%
-0.92%
-14.15%
+1.18%
-0.20%
ZWACK 18,650
+0.81%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,100
-2.22%
-3.14%
-2.40%
-2.52%
-1.93%
OPUS 166.6
-1.42%
-5.83%
0.00%
0.00%
+2.63%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,932
-0.61%
DELTA 38.95
-2.38%
ALTEO 2,370
-1.66%
0.00%
-1.52%
EHEP 1,000
-4.76%
-0.83%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.83%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
-3.60%
0.00%
-3.93%
-2.82%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+2.78%
NAP 1,238
-0.16%
0.00%
-3.10%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Meseszerű év a Walt Disney mögött

Disney nagyon jó úton jár, és a tavalyi évben elért 30 százalékos részvényárfolyam-növekedés az idén akár megismétlődhet.

Soha nem látott sikereket könyvelhet el a 2019-es évre a Walt Disney, számos mozifilmje jóval felülmúlta az előzetes várakozásokat, és a streamingszolgáltatása is sikeresen indult novemberben.

Mióta statisztikák készülnek a megjelenő mozifilmek hivatalos bevételeiről, nem volt olyanra példa, hogy a legtöbb bevételt hozó filmek listáján egy cég adta volna az első hét helyezettet.

A Disney-nek a jelek szerint ez sikerült 2019-ben: három Marvel-mozi, három rajzfilmfolytatás és egy Star Wars-epizód végzett az élen. Ráadásul úgy tűnik, hogy

mind a hét film eléri az egymilliárd dolláros álomhatárt (a Star Warsnak százmillió hiányzik még ehhez), erre szintén nem volt még soha precedens.

Az is beszédes, hogy a Disney-filmeken kívül ez mindössze két filmnek sikerült tavaly.

Ilyen filmgyártási háttérrel jogosan reménykedtek a Disney döntéshozói, hogy a saját strea­ming­szolgáltatásuk is könnyen sikerre vihető, és ezt a novemberben elindított szolgáltatás első regisztrációs napján számlált tízmillió feliratkozó igazolta is. Ráadásul a cég rendkívül jó kommunikációs stratégiát választott: annak ellenére, hogy a brandet mindenki ismerheti, rendre úgy jelentek meg a hirdetésben, hogy Disney, Marvel, Star Wars, National Geographic. Méghozzá egy igen masszív hirdetési kampány keretein belül, hiszen

a vállalat szeptember óta 250 millió dollárt költött a Disney+ szolgáltatás hirdetéseire.

Az sem lehet kérdés, hogy a piacra lépő új szereplőként a Disney-nek lehet a legnagyobb ereje egy esetleges árverseny beindításában. Szakértők azt sem zárják ki, hogy az induló 6,99 dolláros árat akár csökkentheti is a vállalat, kannibalizálva ezzel a piacot.

Mindezek azt mutatják, hogy a Disney nagyon jó úton jár, és a tavalyi évben elért 30 százalékos részvényárfolyam-növekedés az idén akár megismétlődhet. Különösen annak fényében, hogy a kedvezőtlen piaci hangulat miatt egy kisebb korrekcióval kezdték az évet a Disney papírjai.

 

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek