A rovat támogatója: Budapesti Értéktőzsde Zrt.
Pénz- és tőkepiac

Ennyi pénzt nem fizetett ki még eddig a Groupama

Sokéves rekordot döntött a februári kárbejelentések száma – derül ki a biztosító közleményéből.

Idén rekordot döntött a februári bejelentések száma – derül ki a Groupama Biztosító adataiból: az elmúlt hat év februári kárbejelentéseinek átlagához képest 2020-ban közel négy és félszer annyi lakásbiztosítási kárbejelentés érkezett a társasághoz. Érdekes jelenség az is, hogy a februári időszakokat vizsgálva, az extrém időjáráshoz köthető káreseményeken belül a viharkárok eddig átlagosan 64 százalékot tettek ki,

ezzel szemben idén a 5500-at elérő kárbejelentések 96 százaléka érkezett viharkárral összefüggésben.

„Vélhetően a klímaváltozás következtében a viharok egyre kevésbé szezonálisan és jóval nagyobb intenzitással csapnak le, mint ahogy azt korábban megszoktuk. A mért szélerősségek egyre többször meghaladják egy átlagos vihar szélerősségének mértékét, így jóval nagyobb pusztítást okozhatnak. Emellett a május környékén kezdődő, intenzív, heves esőzésekkel járó viharszezon időszaka is hosszabbá válhat a jövőben, ha a tengerek hőmérsékletének emelkedése miatt egyre több hurrikán erejű vihar éri el kontinensünk országait is” – hívta fel a figyelmet Vámos Levente, a Groupama Biztosító Szolgáltatási Centrumának főosztályvezetője.

Fotó: VIKTOR VERES / AFP

Az egyik legnagyobb lakásbiztosítóhoz, a Groupama Biztosítóhoz a februári viharokkal kapcsolatban ezidáig 5500 lakásbiztosítási kárbejelentés érkezett a legfrissebb adatok szerint. A szakemberek még további bejelentésekre számítanak, így a károk száma összesen elérheti akár 6500 darabot is.

Ezidáig a legtöbb bejelentés Békés megyéből érkezett, a károk átlagos nagysága 80 ezer forint, így az összes kifizetés várhatóan meghaladja majd a félmilliárd forintot is.

Bár az évnek ebben az időszakában nem megszokottak a tömeges kárbejelentéseket okozó időjárási események, a biztosítótársaság hatékonyan tudja kezelni az ügyfelek átlagosnál nagyobb számú kárbejelentéseit. Továbbra is fontos hangsúlyozni, hogy a károk észlelése után minél előbb tegyék meg bejelentésüket az ügyfelek. Természetesen, a nyaralók esetében, melyeket jellemzően a vihar utáni hétvégén ellenőriznek a tulajdonosok, arra számítanak a biztosító szakemberei, hogy később érkeznek a bejelentések.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek