BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tőzsdei kibocsátásra készül jövőre a Vodafone

A Vodafone bejelentette, hogy tartani tudja a márciussal záruló üzleti évére vonatkozó 14,8–15 milliárd eurós EBITDA-előrejelzését, köszönhetően a dél-afrikai bevételnövekedés miatt erősebbre sikerült harmadik negyedévnek. Nem sikerült azonban az áttörés Európában, ahol az előző negyedévvel azonos, 1,4 százalékos bevételcsökkenést kellett elkönyvelniük. Az európai országok vegyesen teljesítettek: a spanyol szolgáltató folyamatos fellendülésről számolt be, a német és a brit bevételek is nőttek, ám a dél-európai, elsősorban az olasz árháború miatti visszaesés lerontotta az összképet. A pozitív trendekből kiemelték a német kábel-előfizetések egészséges növekedési dinamikáját, a tavaly 20 milliárd dollárért megszerzett Liberty kábelhálózattal együtt már a teljes előfizetési bevétel negyede erről a piacról származik. A társaság közölte, hogy már 2021 elején a tőzsdére viheti a 62 ezer európai mobilátjátszó toronyból álló hálózatot üzemeltető cégét. A hírekre 3 százalékot erősödött a Vodafone árfolyama, de a plusz estére elpárolgott.

Szintén tegnap közölte a Vodafone, hogy az uniós ajánlásokat követve és a brit kormány döntését tiszteletben tartva lecseréli a Huawei eszközeit a biztonsági szempontból érzékeny európai hálózatában. Nick Read vezérigazgató szerint ez akár öt évig is eltarthat, és 220 millió euróba kerülhet. Az összeg viszonylag alacsony, mivel a Vodafone-nak Nagy-Britanniában csak minimális változtatásokat kell végrehajtania, mivel ott eddig sem alkalmazott Huawei-eszközöket. A vezérigazgató felhívta azonban a figyelmet, hogy nem ösztönzi a versenyt az, ha az egyes beszállítók eszközeinek részarányát 35 százalékra korlátozzák a kevésbé érzékeny hálózatokban. Ez szerinte csúszásokhoz vezet majd a hálózatfejlesztésben, és a végén a fogyasztók járnak rosszul. A háttérben itt is a Huawei visszaszorításáról lehet szó.

Kivezetik a UPC márkanevet tavasszal

Magyarországon a Vodafone hat hónapja vásárolta fel a UPC szolgáltatót, a tegnapi hírek szerint a UPC brandet fokozatosan vezetik ki a helyi piacról. A korábbi vezetékes szolgáltatásokat várhatóan májustól már Vodafone márkanév alatt lehet majd elérni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.