A Vodafone bejelentette, hogy tartani tudja a márciussal záruló üzleti évére vonatkozó 14,8–15 milliárd eurós EBITDA-előrejelzését, köszönhetően a dél-afrikai bevételnövekedés miatt erősebbre sikerült harmadik negyedévnek. Nem sikerült azonban az áttörés Európában, ahol az előző negyedévvel azonos, 1,4 százalékos bevételcsökkenést kellett elkönyvelniük. Az európai országok vegyesen teljesítettek: a spanyol szolgáltató folyamatos fellendülésről számolt be, a német és a brit bevételek is nőttek, ám a dél-európai, elsősorban az olasz árháború miatti visszaesés lerontotta az összképet. A pozitív trendekből kiemelték a német kábel-előfizetések egészséges növekedési dinamikáját, a tavaly 20 milliárd dollárért megszerzett Liberty kábelhálózattal együtt már a teljes előfizetési bevétel negyede erről a piacról származik. A társaság közölte, hogy már 2021 elején a tőzsdére viheti a 62 ezer európai mobilátjátszó toronyból álló hálózatot üzemeltető cégét. A hírekre 3 százalékot erősödött a Vodafone árfolyama, de a plusz estére elpárolgott.
Szintén tegnap közölte a Vodafone, hogy az uniós ajánlásokat követve és a brit kormány döntését tiszteletben tartva lecseréli a Huawei eszközeit a biztonsági szempontból érzékeny európai hálózatában. Nick Read vezérigazgató szerint ez akár öt évig is eltarthat, és 220 millió euróba kerülhet. Az összeg viszonylag alacsony, mivel a Vodafone-nak Nagy-Britanniában csak minimális változtatásokat kell végrehajtania, mivel ott eddig sem alkalmazott Huawei-eszközöket. A vezérigazgató felhívta azonban a figyelmet, hogy nem ösztönzi a versenyt az, ha az egyes beszállítók eszközeinek részarányát 35 százalékra korlátozzák a kevésbé érzékeny hálózatokban. Ez szerinte csúszásokhoz vezet majd a hálózatfejlesztésben, és a végén a fogyasztók járnak rosszul. A háttérben itt is a Huawei visszaszorításáról lehet szó.
Kivezetik a UPC márkanevet tavasszal
Magyarországon a Vodafone hat hónapja vásárolta fel a UPC szolgáltatót, a tegnapi hírek szerint a UPC brandet fokozatosan vezetik ki a helyi piacról. A korábbi vezetékes szolgáltatásokat várhatóan májustól már Vodafone márkanév alatt lehet majd elérni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.