K. B. | Szép emlék immár az Airbusnak a tavalyi első negyedévben elért 40 millió euró nyereség, amelyet most 481 millió euró veszteség követ a járvány miatt a légi közlekedést sújtó brutális keresletcsökkenés következtében. Az első háromhavi bevétel 12,5 százalékkal, 10,6 milliárd euróra mérséklődött. A páneurópai repülőgépgyártó nem sokáig örülhetett annak, hogy az idén átvette a Boeingtól a vezető szerepet a globális piacon, sanyarú kilátásai még nem tükröződnek az első negyedév adataiban. Azaz a feketeleves csak ezután következik: a megrendelések tömeges visszamondása után a többezres elbocsátások elkerülése és a készpénzállomány stabilizálása a legfontosabb feladat. Az utóbbiban segít az a 15 milliárd
euró hitel, amelyről a napokban állapodtak meg a bankokkal, továbbá a kötvénykibocsátással frissen bevont 2,5 milliárd euró. Az osztalékfizetés lefújása, a beruházási keret 700 millió eurós megcsonkítása és a kilátásba helyezett egyéb takarékossági lépések egyaránt azt jelzik, hogy az Airbus túlélési üzemmódra váltott.
A 737 MAX modellek forgalomból való átmeneti kivonásával megroggyant Boeingnak mélyütést vitt be a koronavírus: hiába a munkahelymegőrző támogatás, a cég a 160 ezres állományából minden tizedik dolgozóját elbocsátja, de a közeljövőben ennél súlyosabb lépésekre is kényszerülhet – jelentette be tegnap Dave Calhoun vezérigazgató azután, hogy vállalata egymás után a második negyedévet is veszteséggel zárta. Az idei első három hónap 1,7 milliárd dolláros mínuszt hozott, míg egy éve még kétmilliárdos profitnak örülhettek. A MAX-ok januárban leállított gyártását a végzetes hibák kijavítása után, valamikor az idén kis szériában újrakezdik. A 787-es Dreamliner utasszállítókból mostantól havi hét darabot szerelnek csak össze, megfelezve a tavaly őszi kibocsátásukat. A Boeing készpénztartalékait egy tízmilliárdos kötvénykibocsátással 24 milliárd dollárra próbálják felhozni. Mindkét cég vezetésének válságkezelő igyekezetét 5 százalék feletti árfolyam-erősödéssel honorálta a piac.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.