BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több mint 12 ezer ügyfél jelezte, hogy nem él a moratóriummal

Már több mint 12 ezer ügyfél jelezte a CIB Banknál, hogy nem szeretne élni a koronavírus világjárvány nemzetgazdaságot érintő hatásának enyhítése érdekében szükséges azonnali intézkedésekről szóló kormányrendeletekben foglalt hiteltörlesztési moratóriummal. A bank elektronikus csatornáit használó lakossági ügyfelei online is nyilatkozhatnak, ha nem akarják igénybe venni a törlesztési haladékot.

A kormány a koronavírus világjárvány nemzetgazdasági hatásainak mérséklése érdekében rendelkezett arról, hogy a hitelekre a bankok az év végéig fizetési haladékot, moratóriumot biztosítsanak a lakossági és a vállalati ügyfeleiknek is. Az érintett szerződéses kötelezettségeknek a teljesítési határideje a kormány rendelkezései szerint meghosszabbodik.

Hitelekkel kapcsolatban általában három fizetési kötelezettség terheli az ügyfeleket adott futamidő alatt: tőketartozás, kamat és esetleges díjak. Fontos látni, hogy:

  • a moratórium hatására az érintett hitelek futamideje jelentősen megnőhet, ezért akinek az anyagi helyzete nem indokolja, hogy éljen a törlesztési haladékkal, érdemes lehet a megszokottak szerint fizetnie hiteleit;
  • a moratórium miatt a tőketartozást nem lehet a moratórium ideje alatt nem teljesített kamat és esetleges díjak összegével megnövelni;
  • a moratórium ideje alatt felhalmozódott kamatot/díjakat a hátralévő futamidőben esedékes törlesztőrészletekkel együtt a moratórium lejártát követően a futamidő alatt, évente egyenlő részletekben meg kell fizetni;
  • ezt pedig úgy kell teljesíteni, hogy a moratórium lejárta után fizetendő havi törlesztőrészletek és a moratórium alatt keletkező kamat/díj összege együttesen nem lehet magasabb, mint az eredeti szerződés szerinti törlesztőrészlet összege, emiatt viszont a futamidő kitolódik: egyrészt a moratórium időszakával; másrészt a felhalmozódott kamat/díjak megfizetése miatt.
  • Fotó: Róka László / MTVA

    Azoknak, akik továbbra is törleszteni szeretnének, erről nyilatkozniuk kell bankjuknak, (bizonyos esetekben az ügyfél ráutaló magatartása is elégséges ahhoz, hogy a törlesztés megtörténjen).

    A CIB Banknál eddig több mint 12 ezer ügyfél jelezte, hogy nem kíván élni a moratóriummal, és számuk folyamatosan növekszik.

    A CIB jelenleg is azon dolgozik, hogy a törlesztési moratóriumot a jogszabálynak minden megfelelve biztosítsa. Azokat a terheléseket, melyek rendszereinek átállása alatt esetlegesen tévesen beszedésre kerülnek, természetesen visszautaljuk ügyfeleinknek.

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.