BUX 39,256.26
-1.14%
BUMIX 3,747.98
-0.85%
CETOP20 1,747.54
-2.59%
OTP 8,152
-4.48%
KPACK 3,100
0.00%
-0.92%
-14.15%
+1.18%
-0.20%
ZWACK 18,650
+0.81%
0.00%
ANY 1,575
+0.64%
RABA 1,100
-2.22%
-3.14%
-2.40%
-2.52%
-1.93%
OPUS 166.6
-1.42%
-5.83%
0.00%
0.00%
+2.63%
OTT1 149.2
0.00%
-1.35%
MOL 2,932
-0.61%
DELTA 38.95
-2.38%
ALTEO 2,370
-1.66%
0.00%
-1.52%
EHEP 1,000
-4.76%
-0.83%
-0.63%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-0.83%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
-2.31%
+0.78%
-3.60%
0.00%
-3.93%
-2.82%
GOPD 12,900
0.00%
OXOTH 3,690
0.00%
+2.78%
NAP 1,238
-0.16%
0.00%
-3.10%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

A Disney+ is az online premierben hisz

Az első hétvégén 1,12 millióan töltötték le a Mulan című szuperprodukciót.

Az amerikai vírusfertőzés miatt többször is elhalasztották a Walt Disney stúdió idei legnagyobb dobásának, a Mulan című filmnek a premierjét. A cég vezetése végül úgy döntött, hogy a legfontosabb piacnak számító Egyesült Államokban nem a mozikban mutatják be az új szuperprodukciót, hanem saját streamingszolgáltatásán, a Disney+-on lehet először megnézni. A pre­mier nem ingyen járt az alig hétdolláros havi előfizetéshez, hanem külön kölcsönzési díj fejében, mégpedig a magyar pénztárcákhoz mérten vaskosnak mondható 30 dollárért. Ennek ellenére az akció sikeres volt: az első hétvégén 1,12 millióan töltötték le a filmet, és az online premier az előfizetések számát is jelentősen megnövelte.

A bevételek terén azonban még nem kézzelfogható a siker: a letöltések 33,5 millió dolláros értékéhez a nemzetközi mozibemutatókból csupán 5,9 millió dollár adódott hozzá a nyitó hétvégén. Ez egyelőre jelentősen elmarad a gyártás 200 millió dollárt megközelítő költségétől, és akkor még nem beszéltünk az óriási marketingkiadásokról.

Aggódni azonban korai lenne, hiszen számos országban – a többi között Magyarországon is – egy héttel később indul a film vetítése, és az is borítékolható, hogy az online pre­mier ellenére a tényleges moziba kerülés az USA-ban újabb lendületet ad majd a filmnek. Ráadásul a legfiatalabb streamingszolgáltató, a Disney+ az előfizetések növelésével csökkentheti lemaradását a versenytársakkal szemben.

A Disney stratégiája biztató, annak ellenére, hogy a cég három legfontosabb lábából kettőt elkaszált a járvány, úgy tűnik, sorozatos jó döntésekkel a vízfelszín felett tud maradni a cég. A most felépített harmadik láb, a streamingszolgáltatás megadhatja azt a pluszt a szórakoztatóparkok és a filmgyártás mellé, amellyel a cég kiugró eredményeket érhet el.

A grafikonon március óta trendszerű a növekedés, de mivel a múlt év végi csúcshoz képest még mindig 15 százalékkal elmarad a részvény ára, úgy gondolom, van még potenciál a további növekedésben.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek