Pénz- és tőkepiac

Csúcsra kerültek a Disney részvényei

Új, mindenkori csúcsot döntöttek a héten a Disney részvényei.

Új, mindenkori csúcsot döntöttek a héten a Disney részvényei, a 2021 januárjában látott korrekció óta emelkedő tendencia mentén halad az árfolyam. A hétfői, 200 dollár fölötti záróértékkel több mint 10 százalékot drágultak az év eleje óta a papírok, a vállalattal kapcsolatos optimizmus egyelőre töretlen, ennek alapján lehet még tér az árfolyam emelkedésére.

Ennek az oka egyfelől a Disney+ tovább tartó sikere és növekedése, másfelől az élményparkjainak remélt közelgő nyitása. A cég azt is bejelentette, hogy

a streamingszolgáltatása elérte a százmillió előfizetőt, amihez mindössze 16 hónapra volt szükség.

A szolgáltatás 2019-es indulásakor a vállalat 2024-re várt 90 millió fizető felhasználót, a vártnál gyorsabb növekedés következtében ez módosult 230 és 260 millió közé. Ennek ellenére érdemes kontextusba helyezni a Disney+ jelenlegi szerepét, hiszen összességében még csak a vállalat bevételének 7 százalékát adja, és évekbe telhet, mire profitábilissá válik.

A bevételi számokra egyelőre nyomást gyakorol, hogy a Disney olyan, sűrűn lakott régiókban is elérhetővé tette streamingszolgáltatását, ahol csak alacsonyabb áron tudta kínálni azt. Ugyanakkor

az Egyesült Államokban áremelést tervez.

A vállalat összes, streaminggel kapcsolatos bevétele, ideértve a Hulut és az ESPN+-t is, már 25 százalékát adja a teljes bevételnek, a növekedés pedig egyelőre töretlen. Ennek fényében a terjeszkedés érdekében vállalt rövidtávú áldozatok jelentősége véleményem szerint eltörpül, még úgy is, hogy a streamingre helyezett fókusz a hagyományos üzleti szegmens kárára válik.

Rövidtávon is van örömre okot hír.

Jövő hónapban kinyithatnak a vállalat élményparkjai, amelyeknek a zárva tartása erősen rányomta a bélyegét a vállalat pénztermelő képességére.

Emiatt nem is érdemes a közelmúlt és a közeljövő eredményezőségéhez viszonyítani a papír árazását, erre a P/S-ráta megfelelőbb mutatószám lehet. A jelenlegi 5,75-os érték bár nem alacsony, de például a Netflix 8,9-es adatánál jóval kedvezőbb. A Disney összességében az elmúlt években szépen megágyazott a növekedésnek, és ennek hamarosan elkezdhet beérni a gyümölcse.

Disney
Kapcsolódó cikkek