A Wizz Air adózott vesztesége az 570 és 590 millió euró közti sávba eshetett a cég március végén lezárt üzleti évében, míg alaptevékenységén, amelyben nincs benne az üzemanyag pozíciókon elszenvedett vesztesége, 475-495 millió eurót bukott – jelentette be előzetesen a légitársaság.
Az elemzők némileg kisebb veszteségre számítottak.
A menedzsment a részletes jelentést ugyan csupán június elején teszi közzé, azonban azt már most közölték, hogy az új üzleti évre a bizonytalan helyzetre tekintettel nem publikálnak előrejelzést.
A Wizz Air mint az egyik pénzügyileg legerősebb európai független légitársaság március 31-én 1,6 milliárd euró likviditással rendelkezett, és az elmúlt három hónap során 87 millió eurót égetett el. Ebből fakadóan még évekig bírná a jelenlegi nehéz helyzetet is, miközben további költségcsökkentésre készül.
A fapados szolgáltató arra számít, csak nyár derekára élénkül meg számottevően az európai légi közlekedési piac.
A londoni kormány a Reuters szerint múlt pénteken csalódást okozott a brit piacon aktív légitársaságoknak, mert a várakozásokkal szemben nem pontosították a légi közlekedés újraindításának időpontját, illetve az alacsony kockázatú célállomásokat tartalmazó úgynevezett „zöldlistát” sem hozták nyilvánosságra.
A tegnapi hírek szerint azonban, ha a Johnson-kormány korábbi bejelentésének megfelelő időpontban, azaz május 17-én nem is lesz teljes újraindulás, ám egyes desztinációk felé mégis felszállhatnak majd az utasszállító gépek.
A Wizz Air részvényei csütörtök délig 0,4 százalékkal, 4847 pennyre gyengültek Londonban.
Május végi nyitásra készül az EasyJet
A brit fapados légitársaság súlyos veszteségeket könyvelt el a télen, és az idei második negyedévben is csak mérsékelt forgalomra számít, de május végén már növelné kapacitásait.