Pénz- és tőkepiac

Csak hosszú távon jó üzlet a Spotify

A Spotifynál is jelentős forgalomnövekedést hozott a járványhelyzet.

A Spotify is kivette a részét a magas növekedési rátával rendelkező részvények február vége óta tartó vesszőfutásából, az elért csúcsokhoz képest már 40 százalékot ereszkedett a papír árfolyama. Bár a még egy ilyen mértékű visszarendeződés után sem tekinthető kifejezetten olcsónak, érdemes áttekinteni, hogy 200 dollár közelében már megéri-e a prémiumot a Spotify növekedési ígérete.

A 2018-as tőzsdére lépés óta rendre két számjegyű százalékos növekedést tudott felmutatni a vállalat a bevételek terén. Nem volt ez másképp az első negyedévben sem, 16 százalékkal, 2,5 milliárdra nőtt éves alapon a bevétel. Az éves összevetésben hasonló mértékű növekedés azért is lenne a hátralévő negyedévekben kiemelkedő teljesítmény, mert

ahogy más streamingszolgáltatónál, úgy a Spotifynál is jelentős forgalomnövekedést hozott a járványhelyzet.

A bevételek dinamikus növekedéséhez azonban viszonylag alacsony bruttó marzs társul, főként amiatt, mert a Spotify borsos összegeket fizet a kiadóknak. Az egyébként sem túl magas, 25 százalék körüli bruttó marzs azonban még tovább zsugorodott a vehemens költekezés miatt, amit a podcastokra fordítottak. Nagy negatívumot ez sem okoz azonban, hiszen

a vállalat egyik fő növekedési katalizátorát látja a menedzsment ebben a szegmensben, ami néhány év múlva már kifejezetten magas haszonkulcsot hozhat.

Új szereplő sem jelent meg trónkövetelőként, továbbra is az Apple, a Google és az Amazon megoldásaival versenyez elsősorban a vállalat. Több mint kétszer annyi fizető felhasználója van, mint a második legnagyobb szereplő Apple-nek, és ha a podcastszegmens sikeres lesz, az fenntarthatóvá tenné ezt a kényelmes pozíciót az előre látható jövőben is.

A Spotify növekedési kilátásai tehát nem sérültek, a 40 százalékos esés is annak szólt, hogy elszaladt a piaccal a ló,

ugyanezt a képet rajzolja számos más magas növekedési potenciállal rendelkező részvény grafikonja is. Egyelőre csak akkor lehet érdemes beszálláson gondolkozni, ha hosszabb távú növekedési portfóliót építünk.

Spotify streamingszolgáltatók tőzsde
Kapcsolódó cikkek