BUX 41,906.58
+1.60%
BUMIX 3,960.45
+0.94%
CETOP20 1,960.74
+2.16%
OTP 10,580
+0.71%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
-5.33%
+2.90%
-0.20%
ZWACK 17,500
+1.74%
0.00%
ANY 1,640
+0.31%
RABA 1,165
+0.87%
0.00%
-0.49%
+1.89%
+0.46%
OPUS 193.2
-0.21%
-7.36%
+2.00%
0.00%
+4.39%
OTT1 149.2
0.00%
-1.99%
MOL 2,834
+1.21%
0.00%
ALTEO 2,390
+1.70%
+1.85%
+1.22%
EHEP 1,645
+2.81%
+1.43%
+1.67%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-1.72%
+8.53%
0.00%
SunDell 42,000
+5.53%
-2.33%
+2.65%
-4.40%
0.00%
+1.89%
+10.89%
GOPD 9,020
-27.84%
OXOTH 3,700
-2.37%
0.00%
NAP 1,226
+0.66%
-12.34%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Csak hosszú távon jó üzlet a Spotify

A Spotifynál is jelentős forgalomnövekedést hozott a járványhelyzet.

A Spotify is kivette a részét a magas növekedési rátával rendelkező részvények február vége óta tartó vesszőfutásából, az elért csúcsokhoz képest már 40 százalékot ereszkedett a papír árfolyama. Bár a részvény még egy ilyen mértékű visszarendeződés után sem tekinthető kifejezetten olcsónak, érdemes áttekinteni, hogy 200 dollár közelében már megéri-e a prémiumot a Spotify növekedési ígérete.

A 2018-as tőzsdére lépés óta rendre két számjegyű százalékos növekedést tudott felmutatni a vállalat a bevételek terén. Nem volt ez másképp az első negyedévben sem, 16 százalékkal, 2,5 milliárdra nőtt éves alapon a bevétel. Az éves összevetésben hasonló mértékű növekedés azért is lenne a hátralévő negyedévekben kiemelkedő teljesítmény, mert

ahogy más streamingszolgáltatónál, úgy a Spotifynál is jelentős forgalomnövekedést hozott a járványhelyzet.

A bevételek dinamikus növekedéséhez azonban viszonylag alacsony bruttó marzs társul, főként amiatt, mert a Spotify borsos összegeket fizet a kiadóknak. Az egyébként sem túl magas, 25 százalék körüli bruttó marzs azonban még tovább zsugorodott a vehemens költekezés miatt, amit a podcastokra fordítottak. Nagy negatívumot ez sem okoz azonban, hiszen

a vállalat egyik fő növekedési katalizátorát látja a menedzsment ebben a szegmensben, ami néhány év múlva már kifejezetten magas haszonkulcsot hozhat.

Új szereplő sem jelent meg trónkövetelőként, továbbra is az Apple, a Google és az Amazon megoldásaival versenyez elsősorban a vállalat. Több mint kétszer annyi fizető felhasználója van, mint a második legnagyobb szereplő Apple-nek, és ha a podcastszegmens sikeres lesz, az fenntarthatóvá tenné ezt a kényelmes pozíciót az előre látható jövőben is.

A Spotify növekedési kilátásai tehát nem sérültek, a 40 százalékos esés is annak szólt, hogy elszaladt a piaccal a ló,

ugyanezt a képet rajzolja számos más magas növekedési potenciállal rendelkező részvény grafikonja is. Egyelőre csak akkor lehet érdemes beszálláson gondolkozni, ha hosszabb távú növekedési portfóliót építünk.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek